×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مسئولان مسیر را برای اشتغال‌آفرینی هموار کنند؛ بانک‌ها نقدینگی‌ها را در اختیار تولید قرار دهند

گیلان پیام/ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین بهره‌برداری از ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد استان گیلان با اشاره به تاثیرگذاری طرح‌های اشتغالزایی در زندگی جوانان اظهار داشت: ایجاد اشتغال و تولید توسط هر تشکل و نهادی موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات اجتماعی خواهد شد و اشتغالزایی برای جوانان را به‌دنبال دارد‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به صرف هزینه هزار و ۱۰۰ میلیاردی توسط کمیته امداد گیلان برای اشتغالزایی بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار نفر در سراسر استان مشغول به‌کار شدند که جای خرسندی دارد و امیدواریم شاهد اقدامات بیشتری در این بخش باشیم.

آیت‌الله فلاحتی ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و همه کسانی‌که برای اشتغالزایی جوانان تلاش می‌کنند گفت: رهبر معظم انقلاب طی هشت سال در شعارهای سال به مسئله تولید تاکید داشتند که یک شعار همیشگی است لذا همه تلاش‌ها در عرصه نظام بانکی و اقتصادی بایستی در راستای تحقق شعارهای سال و منویات رهبری باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رشد کشورها در داخل به تولید و در خارج به صادرات بستگی دارد افزود: عمده‌ترین صادرات مربوط به بخش فنی و مهندسی است اما امروز با توجه به موقعیت ایجاد شده در آسیای میانه و جنوب شرقی آسیا باید بتوانیم از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی و مراکز ایجاد اشتغال در اختیار مدیران و بانک‌هاست تصریح کرد: بانک‌ها باید مدیر، مولد و ناظر باشند و نقدینگی‌ها را در اختیار تولید قرار دهند و بنگاه و سهام‌دار نباشند.

وی با بیان اینکه طرح پیشنهاد شده تجمیع مرکز تولید با آثاری همچون نظارت بر زیرمجموعه و تمرکز تقاضاکنندگان بر یک جا همراه است افزود: متولیان امر،‌ افراد و مجموعه‌ها را به‌طور دائم نظارت کنند و جلوی پیچیدگی‌های اداری گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: طبق گزارشات، میزان بیکارانِ استان از سایر استان‌ها پایین‌تر است تا جایی‌که در بعضی مراکز شغل وجود دارد اما جوان نمی‌پذیرد یا حقوقش برای او نمی‌صرفد لذا همه دستگاه‌ها در استان با کمک نیروی مسلح و دستگاه قضا و استاندار در کنار یکدیگر تلاش کنند تامسیر برای اشتغال‌آفرینی هموار شود؛ همیاری و همکاری همه مسئولان قطعاً از آلام مردم می‌کاهد./انتهای  پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.