×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاشت ۱۲۳۸۵ هزار اصله نهال در مدت ۲۰ دقیقه در سطح گیلان

گیلان پیام/سرخوش کرم زاده ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت:منابع طبیعی شامل دریا، قله ، کوه ، درخت ، جنگل ، مرتع و پوشش گیاهی ، کل حوزه آبخیز ،موجودات گیاهی و جانوری، خاک و سنگ می شود‌.
وی افزود:منابع طبیعی و محیط زیست برای همه موجودات زنده است تمامی حرکات و اعمال انسان بر کل زمین تاثیرگذار است.همچنینبیش از ۸۰۰ آیه در قرآن کریم به منابع طبیعی و انقال اشاره کرده است.
وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در بخش‌های مختلف، افزود: منابع طبیعی و جنگل‌ها در بخش اشتغال، اقتصاد و معیشت اهمیت ویژه دارد.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید بر اینکه فایده های علمی منابع طبیعی واکاوی شود، گفت: ترس، استرس و مشکلات روحی و روانی با حضور در طبیعت و عرصه‌های جنگلی رفع شود.
کرم زاده با بیان اینکه تنفس مهمتر از معیشت و رفاه اجتماعی است، اضافه کرد: اکسیژن در حیات بشری بسیار اهمیت دارد تا جایی که اگر اکسیژن نباشد حیات انسان به ۳ دقیقه بیشتر طول نمی‌انجامد.
وی با تاکید بر اکسیژن کره زمین در معرض هشدار قرار دارد، افزود: در سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار اصله درخت در گیلان غرس شد.
کرم زاده با بیان اینکه گیلان در عرصه منابع طبیعی پیش گام است، گفت: عرصه هزار هکتاری در یکی از شهرستان‌های گیلان زمانی بدون درخت بود که با کاشت نهال به جنگل تبدیل شده است.
وی با اشاره به ثبت رکورد کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت در عرض ۲۰ دقیقه افزود: گیلان در راستای این طرح، در عرض ۲۰ دقیقه بیش از ۱۲ هزار درخت کاشته شده است.
سرپرست منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه تولید نهال در سال آینده چند برابر افزایش می‌یابد، اضافه کرد: تولید ۷۰۰ هزار اصله نهال در سال گذشته به ۳ میلیون اصله نهال در سال جدید توسط یک نهالستان شده است.
کرم زاده ادامه داد: هر هکتار جنگل، بیش از ۲.۵ میلیون تن اکسیژن تولید می‌کند.
وی با اشاره به قدمت و ارزش جنگل‌های هیرکانی گیلان، افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان بیش از ۶۰ میلیون سال قدمت دارد و این ظرفیت در هیچ کشوری وجود ندارد
وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۴۶۷ فقره پرونده قاچاق چوب کشف شده است ، خاطرنشان کرد: امسال ۱۹۸۸ فقره چوب قاچاق کشف شده که این کشفیات افزایش ۳۵ درصدی داشته است.
کرم زاده در خصوص دستگیری متخلفین و بازداشت آنها در سال گذشته تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۰ نفر متخلف سال گذشته و امسال نیز ۲ هزار و ۳۸۷ نفر دستگیر شدند.
وی یادآور شد: امسال ۴ فقره درگیری با قاچاقچیان صورت گرفته است ، ۱۴ نفر از همکاران طی سال جاری و طی سال گذشته نیز ۲۱ نفر مجروح شدند.
کرم زاده عنوان کرد:طی سال جاری ۱۶۴ فقره پرونده تشکیل شده در حوزه قاچاق چوب محکوم و رفع تصرف صورت گرفته است.
سرپرست منابع طبیعی گیلان خاطرنشان کرد:حریق های صورت گرفته طی سال گذشته ۱۳۱ فقره و امسال نیز ۹۱ فقره بوده است .
وی یادآور شد: مساحت درگیر حریق طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۳۰ هکتار و امسال نیز ۳۱۵ هکتار بوده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.