×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دیدار مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با نمایندگان مجلس استان گیلان

گیلان پیام/ در این جلسه موضوعات مختلف حوزه بهداشت و درمان استان و ارتقاء شاخص های آن به ویژه در خصوص افزایش کیفیت خدمات درمانی بیمه سلامت به مردم در دستور کار قرار گرفت. نماینده مجلس شهرستان رشت در این جلسه گفت: گیلان تنها استانی است که بیش از ۵۰ درصد حوزه درمان آن در دست بخش خصوصی است. جبار کوچکی نژاد افزود:برای کاهش نارضایتی بیماران و خانواده‌های آن‌ها در مراجعه به مراکز درمانی خصوصی همانگونه که سازمان بیمه سلامت درپرداخت مطالبات بروز می باشد ازسایر سازمانهای بیمه گذار درخواست می‌کنم که مطالبات بیمارستانهای خصوصی گیلان را به روز رسانی نمایند.
چگینی نماینده رودبار و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه همزمان با رشد تورم، سهم بیمه‌ها و دولت باید در حوزه سلامت تقویت شود، افزود: سهم پرداختی از جیب مردم در هزینه‌های سلامت باید کاهش پیدا کند. نماینده مجلس رودبار گفت: بسیاری از مردم به دلیل شلوغ بودن مراکز درمانی دولتی به بخش خصوصی روی آورده‌اند، اما مابه التفاوت تعرفه ها در بخش خصوصی و دولتی باعث تحمیل هزینه های گزاف به مردم می شود. وی افزود: نمایندگان مجلس همواره در شرایط سخت اقتصادی در کنار مردم بوده‌اند و خواسته ما این است با وجود همه چالش های موجود خدمات با کیفیت در بخش درمان به مردم ارائه شود.
در ادامه این جلسه، احمدی نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی ورئیس مجمع نمایندگان استان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شایسته سازمان بیمه سلامت به ویژه در حوزه درمان بیماران خاص و صعب العلاج گفت: کاهش و به حداقل رساندن دغدغه های اقتصادی و معیشتی بیمه شدگان تحت پوشش بویژه اقشار محروم و آسیب پذیر و کم برخوردار از اقدامات خوب سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم است. نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تأکید بر اینکه پوشش بیمه‌ای اقشار محروم باید در اولویت قرار بگیرد اظهار کرد: در حال‌حاضر تعداد مراکز ملکی بیمه سلامت پاسخگوی نیازهای استان گیلان نیست و شهرستان خمام فاقد اداره بیمه سلامت است، که امیدواریم این امر هر چه زودتر در دستور کار قرار بگیرد.
نماینده شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر نقش اطلاع رسانی در افزایش آگاهی مردم از خدمات بیمه سلامت گفت: دستاوردهای سازمان بیمه سلامت از طریق رسانه‌ها باید به درستی اطلاع رسانی شود. خلیل بهروزی فر، ضمن ابراز رضایت از پوشش بیمه‌ای اقشار کم درآمد، گفت: افرادی که در سه دهک پایین جامعه قرار می‌گیرند به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در این جلسه با اشاره قانون برنامه ششم توسعه کشور و آئین‌نامه اجرایی آن اظهار کرد: کلیه شهروندان فاقد بیمه پایه، جهت برقراری پوشش بیمه پایه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرار داد با سازمان، نسبت به بیمه کردن خود و خانواده‌شان اقدام کنند. وی با اشاره به پوشش رایگان بیمه‌ای برای سه دهک پایین درآمدی کرد: بر اساس بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند.
دکتر محمد مهدی ناصحی، با اشاره به اینکه استان گیلان نخستین استان از لحاظ جذب منابع است، اظهار کرد: در گیلان تا کنون بیش از ۳۰۰سند بارگذاری شده و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده است. وی از تزریق بودجه ۶۴ میلیارد تومانی به گیلان برای به روزرسانی مطالبات موسسات طرف قرارداد با سازمان خبر داد و گفت: بدون تردید حل مشکلات مالی و پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد سازمان، داروخانه ها و آزمایشگاه ها سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش خواهد داد.
دکتر محمود عاطف راد، نیز ضمن تشکر از نمایندگان مجلس گیلان برای همراهی و کمک به تسهیل امور در خدمت به مردم، به ارائه گزارش مفصلی در خصوص اقدامات انجام شده و خدمات صورت گرفته در حوزه های مختلف درمانی، پرداخت وگفت: سازمان بیمه سلامت به منظور ایجاد وحدت رویه، گسترش پوشش هزینه بیماران خاص و صعب العلاج را برای ایجاد عدالت در دسترسی و بهره مندی از خدمات درمانی در دستور کار خود قرارداد. مدیر کل بیمه سلامت گیلان با اعلام افزایش حوزه خدمت رسانی این سازمان به افراد دارای معلولیت گفت: بیمه سلامت در خدمات دهی به افراد دارای معلولیت سرآمد استدکتر عاطف راد، با بیان اینکه ۵۹ بسته خدمتی برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان قرار گرفته است، افزود: ۱۲هزار و ۳۶۹ نفر از جمعیت معلولین و مددجویان بهزیستی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند که ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی نیز علاوه بر ۷۰ درصد تعرفه در بخش دولتی تحت پوشش قرار دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با تاکید بر لزوم عمق بخشیدن به خدمات بیمه‌ای گفت: در طی ۱۰ ماه اخیر بابت هزینه های تشخیصی درمانی به ۸۲۰ زوج نابارور، مبلغ چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان پرداخت کرده است. دکتر محمود عاطف راد با بیان افزایش سه برابری پرداختی به داروخانه ها اظهار کرد: در طرح دارویار، در استان گیلان میزان پرداختی ما از ۱۲ میلیارد تومان به ۳۷ میلیارد پرداختی رسیده و این امر موجب جلوگیری از افزایش پرداخت از جیب بیمه شدگان گردیده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.