×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مرکز آموزشی و درمانی پورسینا مجهز به روش‌های پیشرفته تشخیصی و درمانی صرع

گیلان پیام/ دکتر ظهیر ریحانیان – متخصص جراحی مغز و اعصاب و رئیس مرکز آموزشی درمانی پورسینا با بیان اینکه بیماری صرع یکی از شایع‌ترین اختلالات دستگاه عصبی مرکزی است، اظهار داشت: با توجه به امکانات تشخیصی و درمانی پیشرفته و بهره‌مندی از پزشکان متخصص و فوق تخصص داخلی اعصاب و جراحی مغز و اعصاب، امکان تشخیص و درمان بیماری صرع در مرکز آموزشی درمانی پورسینا فراهم است.
وی افزود: مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت تنها مرکز مجهز به واحد LTM در استان گیلان می‌باشد که استاندارد تشخیص برای بیماران مبتلا به صرع را دارا است و از ابتدای سال جاری نیز ۴۸ بیمار از خدمات این واحد بهره‌مند شدند.
دکتر ریحانیان ادامه داد: LTM دستگاه نوار مغز پیشرفته ای است که حساسیت آن چندین برابر دستگاه معمولی می باشد و در واقع یک روش تشخیصی و استاندارد برای پیدا کردن کانون تشنج در بیماران صرعی مقاوم به درمان است که توسط مانیتورینگ مغزی طولانی مدت، به ثبت و پایش همزمان امواج مغزی و ویدیویی حرکات و حالات بیمار می پردازد.
این جراح مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: در مواردی که درمان‌های دارویی متعدد پاسخگوی کنترل بیماری صرع نباشد، از روش‌های پپیشرفته جراحی مغز برای کنترل تشنج استفاده می‌شود که این جراحی در مرکز آموزشی و درمانی پورسینا انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در این فرآیند، جراح پس از هدف‌گذاری دقیق، کانون تشنج و نواحی مسئول تولید تشنج در مغز را شناسایی می‌کند تا در حین عمل جراحی برداشته می‌شود.
دکتر ریحانیان با بیان اینکه با توجه به امکانات موجود در مرکز آموزشی و درمانی پورسینا، برخی از انواع جراحی‌های صرع در این مرکز انجام می‌شود، اظهار امیدواری کرد تا با کمک دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تأمین تجهیزات کافی، امکان انجام تمامی موارد جراحی صرع در این مرکز فراهم شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.