×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنجمین یادواره شهدای دانشجوی علوم پزشکی و یگانه شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

گیلان پیام/ عصر امروز پنجمین یادواره شهدای دانشجو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر فردین مهرابیان-معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر محمدرضا نقی‌پور-معاون تحقیقات و فناوری، دکتر محمود مرتضوی- مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه، دکتر مرتضی فلاح کرکان-مشاور اجرایی ریاست دانشگاه، جمعی از مدیران ستادی دانشگاه، اساتید، اعضای هیئت علمی، خانواده‌های شهدا، جمعی از مسوولان شهرستان لنگرود و همچنین دانشجویان علوم پزشکی در سالن همایش‌های دانشکده پرستاری-مامایی و پیراپزشکی شرق لنگرود برگزار شد.
در این مراسم، دکتر فردین مهرابیان -معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن قدردانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته ای، شهدای مدافع حرم ،شهدای سلامت و شهدای امنیت افزود: گرامی ترین سرمایه آدمی و بزرگترین هدیه خداوند،جان اوست اما انسانهای بزرگی هستند که از جان خود در راه خدا و دفاع از نظام جمهوری اسلامی و میهن گذشته اند و همانطور که در قرآن کریم بیان شده شهدا نمرده اند و همواره زنده اند.
وی برگزاری یادواره شهدا را نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در خصوص شهدای گمنام تعبیر زیبایی دارند “گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه افلاکیان” و این جمله حکایت از جایگاه والای شهدایی دارد که در میان ما گمنام هستند.
در جریان این یادواره شهدا، فیلم مستند شهید محمد حبیبی پوریکی از شهدای علوم پزشکی گیلان که روایتی از تبیین روحیات و نقش این شهید در دوران دفاع مقدس است، اکران شد.
اجرای مدیحه سرایی حماسی توسط امینی- یکی از مداحان استان گیلان و همچنین روایت‌گری تاجیک، راوی دفاع مقدس و جبهه مقاومت در یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بصیرتی، سیاسی و فرهنگی بود.
همچنین در این یادواره شهدا، تمثال مبارک شهید حبیبی پور توسط یک بانوی بسیجی به صورت زنده در مجلس شهید، تصویرگری و به نمایش عموم گذاشته شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.