×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ورزش قهرمانی و همگانی استان دستاوردهای درخشانی داشته است

گیلان پیام/جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در دومین نشست شورای عالی ورزش ضمن قدردانی از حمایت های استاندار گیلان ، اظهار داشت : در حوزه ورزش اعم از ورزش قهرمانی و همگانی در استان دستاوردهای خوب و درخشانی داشته ایم.
وی افزود : در بخش بانوان در ورزش قهرمانی بیش از ۳۰ نفر در اردوهای تیم ملی حضور دارند و ۱۶ مدال بین المللی کسب شده است .در بخش آقایان بالغ بر ۱۰۰ نفر در اردوهای تیم ملی حضور دارند و ۴۵ مدال بین المللی نیز برای کشور کسب شده است.
آرمان اضافه کرد : در حوزه ورزش روستایی با نگاه ویژه ای که دولت سیزدهم داشته و حمایت های استاندار محترم گیلان ،جام پرچم با حضور ۱۰۵۰ تیم در سراسر استان برگزار گردید که البته به تمامی این تیم ها البسه رایگان به جهت حمایت از ورزش روستایی اهداء شده بود. وی با اشاره به کسب افتخارات در حوزه ورزش خاطر نشان کرد : استانها از نظر ظرفیت ها و پتانسیل به چهار دسته تقسیم شده اند که استان گیلان در دسته اول از بین هشت استان رتبه سوم را اخذ کرده است. وی گفت : در زمینه المپیاد استعدادهای برتر که از سنین ۱۳ الی ۱۵ سال تشکیل شده ، استان گیلان با ۹ پله صعود از رتبه ۲۴ به رتبه ۱۵ ارتقاء یافته است.
مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به حضور بازیکنان گیلانی در اردوهای مختلف اظهار داشت : حضور سه گیلانی در جام جهانی که به نوعی ۳۰ درصد از ترکیب جام جهانی را شامل می شود ،حضور دو بازیکن در قهرمانی فوتبال ساحلی و همچنین حضور بازیکنان گیلانی در رشته های بوکس ،کشتی ،تکواندو و …. از افتخارات ورزش استان است.
وی با قدردانی از هیات های ورزشی عنوان کرد : بالغ بر چهار هزار رویداد و مسابقه در روستاها و شهرها توسط هیات های ورزشی برگزار شده و در حوزه ورزش همگانی نیز ۹۴۸۵۸ نفر ورزشکار سازمان یافته داریم که در این بخش جزء ۵ استان برتر کشور محسوب می شویم.
آرمان اذعان داشت : ۵۰ برنامه ، همایش ،جشنواره و مسابقات در حوزه ورزش همگانی پیش بینی شده است. وی ادامه داد : در هفت ماه گذشته همایش ها ، جشنواره ها و مسابقات خوبی برگزار شده است.همایش و نمایشگاه روز جهانی و هفته مبارزه با مواد مخدر ، همایش ملی پیاده روی ایرانیان ، ۷۰ جشنواره بومی و محلی در روستاهای نقاط مختلف استان و مسابقات کشتی گیله مردی و برگزاری جام پرچم از اهم موارد برگزار شده در استان است.
وی از تجهیز ۳۰ خانه ورزش روستایی خبر داد و گفت : به همت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و اداره کل ورزش و جوانان خانه های ورزش روستایی در شهرستان‌های مختلف تجهیز گردید . وی به جذب ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود : اعتبار اختصاص یافته به حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۰ ،به طور کامل جذب شد و امسال نیز ۳۷ میلیارد تومان در حوزه عمرانی در نظر گرفته شده است. آرمان همچنین از اخذ سند مجموعه ورزشی عضدی رشت خبر داد و گفت : این مجموعه در سال ۱۳۲۶ واگذار شده بود که با پیگیری های صورت گرفته توانستیم سند مجموعه را اخذ نماییم.
گفتنی است در دومین جلسه شورای عالی ورزش استان ، روسای هیات های ورزشی ، جمعی از مسوولین استان و شهرستان حضور داشتند و در پایان جلسه احکام اعضای شورای عالی ورزش به آنان اعطاء شد. شایان ذکر است همچنین در خاتمه این جلسه از مدال آوران گیلانی المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور و جهانی و آسیایی تجلیل شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.