×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیریت بحران آب و برق در گیلان، الگویی برای مقابله با حوادث است

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان که با حضور معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس مجمع نمایندگان استان برگزار شد، اظهار کرد: گیلان جزء پنج استان حادثه خیز کشور است که بدین سبب، مقوله پدافند غیرعامل در این استان جایگاه ویژه ای دارد.
وی با اشاره به خسارات وارده ناشی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه در ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه میزان قابل توجهی از تخریب ها و خسارت های پیش آمده، به علت کمبود منابع مالی همچنان مورد بازسازی و مرمت قرار نگرفته است.
وی به تلاش های صورت گرفته برای جبران خسارت های ناشی از سیل و زلزله در سال گذشته اشاره و بر لزوم اتخاذ سیاست های پیشگیرانه و اقدام جهادی برای کاهش مخاطرات طبیعی تاکید کرد.
استاندار گیلان بحران آب و برق را از دیگر مسائلی خواند که سال های گذشته در استان وجود داشته اما در سالجاری با مدیریت و برنامه ریزی موثر، علیرغم کمبود ذخایر آبی موجب خرسندی کشاورزان در تامین آب کشاورزی و نیز برق مصرفی خانگی و صنعتی پایدار شد.
نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ساماندهی پهنه های آبی و رسوب زدایی آن تاکید کرد و شناسایی نقاط خطرآفرین و مدیریت بحران در این مناطق را امری مهم دانست و گفت: اقدام و عمل جهادی و علمی و نیز هم افزایی و تعامل همه دستگاه های متولی مورد انتظار است.
استاندار گیلان استفاده از علوم دانش بنیان در مواجهه با بحران ها را در امر پیشگیری و مقابله با بحران اثرگذار خواند و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید اقدامات خود در حوزه مدیریت و پیشگیری از بحران را اعلام کنند.
وی بهسازی ناوگان خودرویی و نیز تعمیر ادوات سنگین مورد استفاده در بحران را مورد تأکید قرار داد و افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سریعا نسبت به اعلام اعتبار مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری دستگاه های خود اقدام و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این بخش همکاری لازم را داشته باشد.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: به سبب حادثه خیز بودن گیلان و لزوم صیانت از منابع طبیعی، استقرار یک فروند بالگرد مورد انتظار جدی است که تامین آن کمک شایانی در پاسخ به موقع در مقاطع بحرانی می کند.
دکتر عباسی از صدا و سیما، رسانه ها و تشکل های مردم نهاد خواست تا نکات ایمنی و آموزش های لازم برای مقابله با بحران را در قالب زیرنویس و تولید محتوای موثر به مردم اطلاع دهند.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این نشست با اشاره به بحران های پنهان گیلان علیرغم برخورداری از سرسبزی و مواهب طبیعی، اظهار کرد: پیشگیری از بحران، اولویت دولت و ستاد مدیریت بحران است.
رضا کریمی با بیان اینکه مردم بهترین قاضی عملکردها هستند، گفت: در شرایط بحرانی، مردم عملکرد مدیران را ارزیابی می‌کنند و نمره می‌دهند.
کریمی با اشاره به اینکه مجلس و دولت در کنار هم می‌توانند از چالش‌ها و بحران‌ها به صورت موفق عبور کنند، بیان کرد: برگزاری مانورهای آماده باش دستگاه‌های اجرایی برای آمادگی بحران ضرورت دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به ویژگی‌های خاص گیلان در بخش پاسخگویی به بحران‌ها افزود: بارش باران در گیلان معمولاً منجر به سیل و رانش می‌شود و باید اعتبارات این استان را به صورت ویژه درنظر گرفت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.