×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری مانور اسکان اضطراری در مواجهه با رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی در رشت

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از روند برگزاری مانور اسکان اضطراری در مواجهه با رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی در رشت، اظهار کرد: برگزاری چنین مانورهایی به آمادگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و نیز سنجش توانمندی های آنان در مواقع بحرانی کمک می کند.
دکتر عباسی اسکان حادثه دیدگان را امری مهم و قابل توجه در جریان بروز حوادث و مقابله با بحران ها خواند و افزود: دستگاه های اجرایی متولی در حوزه مدیریت بحران باید ملزومات ابتدایی مورد نیاز در جهت اسکان اضطراری را پیش بینی کنند.
استاندار گیلان، موضوع امداد و نجات و ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان را از دیگر ضروریات در هنگام بروز حوادث دانست و افزود: باید فرآیند پاسخ به بحران را پیش از بروز حوادث احتمالی باید طراحی و تدوین کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم توجه همه فرمانداران به مساله پیگیری و برنامه ریزی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه تاکید کرد و گفت: آموزش عمومی در مقابله با بحران برای مدیریت شهری و روستایی مورد انتظار است.
همچنین فرماندار رشت در حاشیه این بازدید در گفتگوی با خبرنگاران و با بیان این نکته که آموزش مردم برای واکنش درست در برابر بلایا و حوادث طبیعی یا دشمن ساز قطعه ای مهم از تکمیل زنجیره پدافند غیر عامل می باشد؛ برگزاری این رزمایش ها را موجب افزایش سطح آگاهی عمومی و بالا بردن سرعت واکنش و توان عملکردی نیروها و دستگاه های کمک رسان و انتظامی در زمان بحران دانست.
امام پناهی با ذکر این مطلب که تمرین تخلیه سریع مردم و مجروحین از نقاط آسیب دیده و اسکان در محلی امن از نکات مورد نظر در این رزمایش می باشد، گفت: در جریان این رزمایش، با فرض وقوع زلزله ۵/۵ ریشتری، عملیات تجهیز امکانات و آماده سازی نیروها برای دستیابی به سرعت عمل کافی در امداد و اسکان افراد آسیب دیده در ۳۰ چادر امدادی به ظرفیت ۱۲۰ نفر و با مشارکت کلیه دستگاه‌های متولی در شهرستان رشت به اجرا گذاشته خواهد شد.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به قرار داشتن کشورمان در بین ۱۰ رتبه بالای کشورهای حادثه خیز جهان، ضرورت حفظ آمادگی در تمام شرایط را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: مدیریت بحران و مقابله با آسیب های غیر منتظره در قالبی غیر از اصول پدافند غیر عامل امری دشوار می باشد و ضروری است تا با حفظ آمادگی دستگاه ها و انجام تدابیر لازم از نگاه پدافند غیرعامل؛ میزان آسیب‌پذیری، خسارات مالی و تلفات جانی در حوادث و خرابکاری های احتمالی به حداقل ممکن کاهش یابد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.