×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نقش موثرمشارکت عموم مشترکان در ۴۵ روز گذشته از خاموشی های ناشی از پیک مصرف

گیلان پیام/وی با ارایه ی گزارشی از روند مدیریت مصرف انرژی برق در ۴۵ روز گذشته تصریح کرد: مشارکت عموم مشترکان بویژه مشترکان برق خانگی می تواند نقش موثری در پیشگیری از خاموشی های ناشی از پیک مصرف داشته باشد و این مهم در ۴۵ روز گذشته بخوبی نمود یافته است.
مهندس محمدتقی مهدیزاده در این نشست تعداد مشترکان شرکت توزیع برق گیلان را بالغ بریک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: این مشترکان با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه ی فشار متوسط و ضعیف، خدمات مربوط به انرژی برق را دریافت می کنند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان در همین رابطه افزود: در حال حاضر ۷۷ درصد مشترکان برق این شرکت را مشترکین خانگی و تنها ۴ درصد را مشترکان صنعتی تشکیل می دهند و ۵۱ درصد برق مصرفی گیلان توسط مشترکان خانگی و ۱۶ درصد توسط مشترکان صنعتی مصرف می شود.
مهدیزاده همچنین با بیان اینکه سه و نیم درصد مشترکان برق کشور در گیلان خدمات دریافت می کنند، اضافه کرد: مصرف برق گیلان هم سه و نیم درصد برق مصرفی کشور است که نشان می دهد بین تعداد مشترکان و برق مصرفی آنان تعادل وجود دارد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان در مورد تشویق های ۵ برابری گفت: بر اساس مصوبه دولت برای مصارف مشترکین خانگی در تابستان سال ۱۴۰۱ از ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور تشویق‌های ۵ برابری محاسبه می شود یعنی اگر مشترکی مصرف کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد از نرخ تشویقی برخوردار خواهد شد و به ازای هر یک کیلوواتساعت کاهش مصرف نسبت به سال گذشته ۵۰۰ تومان پاداش تعلق می گیرد .
وی افزود: با کنترل پذیر کردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در ایام پیک فراهم می شود که می تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع برق سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به تعیین میزان مصرف ادارات گفت: براساس توافق، ادارات موظف شدند در ساعات اداری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند ودر ساعات غیر اداری نیز باید ۶۰درصد کاهش مصرف اعمال شود.
وی افزود:برای تحقق این مهم ۱۰۰اکیپ در استان گیلان برای پایش ادارات و دستگاههای اجرایی را کنترل و نظارت می کنند.
مهدیزاده با اشاره به اینکه برنامه‌های کاهش مصرف مشترکان برای کاهش پیک ۱۴۰۱ عمدتا تشویق محور هستند ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز اگر در زمان اوج مصرف( ۱۲ الی ۱۷) ۵ ساعت همکاری داشته باشند، می‌‍ توانند در باقی ساعات روز برق را رایگان دریافت کنند.
وی بهترین شیوه ی کاهش ریسک خاموشی ها در ماههای پیش رو را مدیریت بهینه ی مصرف برق از سوی مشترکان اعلام کرد و گفت: منظور از مصرف بهینه صرفا مصرف نکردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و این مهم می تواند در قالب قرار دادن درجه ی وسایل سرمایشی بر روی نمره ی ۲۵ ، بستن درب ها و پنجره ها، استفاده نکردن از وسایل الکتریکی پرمصرف در زمان پیک و … تحقق یابد.
مدیرعامل توزیع برق در پایان اظهار داشت: طبق اعلام وزارت نیرو، ساعات ۱۲ ظهر تا ۵ عصر و ۸ تا ۱۲ شب، ساعات پیک مصرف برق در کشور هستند و مدیریت مصرف مشترکان بویژه در این ساعات می تواند به پیشگیری از بروز خاموشی ها کمک کند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.