×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بالغ کمک‌های جانبی پرداختی به مستمری بگیران تامین اجتماعی در سالجاری ابلاغ گردید

گیلان پیام/ بر اساس بخشنامه صادره و در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تامین‌‌اجتماعی و با عنایت به تصمیمات متخذه در جلسه مورخ ۱۹‏‏/۱۲‏‏/۱۴۰۰ شورایعالی‌‌کار و تصویب‌نامه و اصلاحیه ﻫﯿات‌ محترم وزیران، میزان افزایش مستمری و کمک‌های جنبی (به همراه مبالغ متناسب‌سازی) قابل پرداخت مستمری بگیران از ابتدای سال ۱۴۰۱ به شرح ذیل تعیین گردید .
بر این اساس ، از تاریخ ۰۱‏‏‏/۰۱‏‏‏/۱۴۰۱ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۰ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری (مبلغ ۲۶,۵۵۴,۹۵۰ ریال) و کمتر از آن، به میزان ۴‏‏/۵۷ % (پنجاه و هفت و چهار دهم درصد) و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۱۰% (ده درصد) مستمری آنان در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد، به نحوی که مجموع دریافتی ایشان (بدون احتساب مبلغ کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد) از مبلغ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ (پنجاه و پنج میلیون و هشتصد هزار) ریال کمتر نباشد.
آن‌دسته از مشمولین سطوح بالاتر که مجموع دریافتی ماهیانه آنها (بدون احتساب مبلغ کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد) پس از افزایش موضوع این بند کمتر از ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (یکصد میلیون) ریال باشد، این افزایش تا سقف مزبور به اضافه ۶,۵۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و پانصد هزار) ریال خواهد بود.
چنانچه مجموع دریافتی مستمری‌بگیران مشمول ماده (۱۱۱) قانون (بدون احتساب مبلغ کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد) از مبلغ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ (پنجاه و پنج میلیون و هشتصد هزار) ریال کمتر باشد، مابه‌التفاوت مربوطه با عنوان «تفاوت تطبیق مصوبه سال ۱۴۰۱» پرداخت می‌شود.
به منظور جبران بخشی از افزایش هزینه‌های زندگی و ارتقای وضعیت معیشت مستمری‌بگیران و به موجب ضوابط قانونی و مفاد بودجه سنواتی سازمان، میزان کمک‌های جنبی در سال ۱۴۰۱ به شرح ذیل تعیین می‌گردد:
‏‏‏‏حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه (اصلی و ارفاقی) آن‌دسته از مستمری‌بگیران که وفق ضوابط در حال پرداخت می‌باشد، در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵,۰۰۰ (پنج هزار) ریال به ازای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال افزایش می‌یابد.
‏‏‏‏میزان کمک‌هزینه ماهانه عائله‌مندی معادل ۴,۰۷۳,۸۹۵ ریال و کمک‌هزینه ماهانه اولاد برابر با ۱,۰۵۶,۱۹۵ ریال و کمک‌هزینه ماهانه همسر متکفل فرزند ۴,۰۷۳,۸۹۵ ریال است .
همچنین میزان کمک‌هزینه مسکن به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی‌کلی و بازماندگان به مبلغ ۱,۶۵۰,۰۰۰ ریال در ماه تعیین شده است.
میزان کمک‌ به تامین معیشت مستمری‌بگیران به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی‌کلی و بازماندگان به مبلغ ۲,۲۰۰,۰۰۰ ریال در ماه تعیین شده است.
شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۱۶۵ هزار نفر در قالب افزون بر ۱۵۰ هزار پرونده مستمری از تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی گیلان بهره مند هستند . /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.