×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
مدارس نوساز و مقاوم سازی شده در برابر زلزله مقاوم هستند

گیلان پیام/ همزمان با سالروز زلزله سال ۱۳۶۹ رودبار، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با همکاری مرکز تحقیقات انرژی و ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اقدام به برگزاری وبینار “بررسی روند نوسازی و مقاوم سازی ساختمانها پس از زلزله سرپل ذهاب” با سخنرانی دکتر بهرخ حسینی ‌هاشمی رئیس انجمن مهندسی زلزله ایران نمود.
مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در ابتدای این وبینار که با استقبال گسترده مهندسین و متخصصین مواجه شد، یاد و خاطره جان باختگان زلزله سال ۱۳۶۹ رودبار و زلزله سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ استان کرمانشاه را گرامی داشت.
وی با تشریح اقدامات سازمان نوسازی مدارس کشور در طراحی و احداث فضاهای آموزشی ایمن در مقابل حوادث طبیعی پرداخت و اظهار داشت: با نگاهی به حوادث بعد از زلزله‌های اخیر می توان دریافت که مدارس نوساز و مقاوم سازی شده در برابر زلزله مقاوم هستند.
مهندس دقیق با بیان اینکه مدارس ما براساس آخرین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها احداث می شوند، تصریح نمود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به احداث مدارس ایمن توجه و تاکید نموده است.
در ادامه دکترحسینی‌ هاشمی رئیس انجمن مهندسی زلزله ایران ضمن تشکر از اداره کل نوسازی مدارس گیلان و تجلیل از اقدامات ماندگار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس با ارائه مطالبی علمی به تشریح آخرین دستاوردهای زلزله شناسی و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه پرداخت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.