×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
هیات های ورزشی برای میزبانی المپیاداستعدادهای برتر اعلام آمادگی کنند

گیلان پیام/ فاضل بازیار در اولین جلسه ستاد هماهنگی المپیاد استعدادهای برتر ورزش با اشاره به این که سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور بهمن ماه سال جاری در ۲۳ رشته ورزشی برگزار می شود افزود: هیات های ورزشی خواهان میزبانی باید درخواست خود را برای بررسی مطرح کنند .
وی تصریح کرد: پس از اینکه درخواست میزبانی ها مورد بررسی قرار گرفت، این درخواست ها را به وزارت ورزش ارسال می کنیم تا همانند ۲ دوره گذشته، گیلان نیز میزبان چند رشته از مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور شود البته با توجه به تجربه ای که طی ۲ دوره گذشته کسب کردیم، انتظار این است که در سومین المپیاد نتایج بهتری را کسب کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه هیات های ورزشی به همراه حوزه معاونت ورزش طی چند سال اخیر زحمات زیادی کشیدند که ماحصل آن کسب چهار سهمیه المپیک توسط ورزشکاران گیلانی است و همچنین امیدواریم که با نظر فدراسیون قایقرانی ، پنجمین سهمیه المپیک را نیز ورزشکاران گیلانی کسب کنند.
وی بیان کرد: طرح المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در دفتر توسعه آموزش های پایه در وزارت ورزش و جوانان کلید خورد که این طرح از سال ۹۷ با هدف شناسایی، پرورش،جذب و کشف ورزشکاران با نام نهضت استعدادیابی آغاز به کار کرد.
معاونت ورزشی اداره ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: این مسابقات در سال اول در ۷۷ رشته ورزشی در رده های سنی نونهالان و نوجوانان زیر ۱۵ سال در دو بخش پسران و دختران و در سال دوم نیز در ۹۹ رشته ورزشی برگزار شد که در نهایت برترین ورزشکاران رشته های مختلف انتخاب شدند اما سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، این مسابقات انجام نشد.
بازیار خاطرنشان کرد: در اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور ، گیلان میزبان رشته های شطرنج و تکواندو بود که مسابقات تکواندو در هر دو بخش دختران و پسران در این استان برگزار شد و در دومین دوره این المپیاد نیز، استان گیلان میزبان رشته های ورزشی هندبال ساحلی، شطرنج و اسکواش بخش پسران و مسابقات سپک تاکرا در بخش دختران بود.
وی افزود: ورزشکاران گیلانی در اولین دوره رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با کسب مجموع ۵۴ مدال مقام نهم را در بین استان های کشور کسب کرد که کسب این رتبه دستاوردی ارزشمند و بزرگ برای گیلان بود که از این تعداد مدال کسب شده، ۲۲ مدال طلا، ۱۳ مدال نقره و ۱۹ مدال برنز بود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در دومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور ، ۵۳۳ ورزشکار از گیلان در این المپیاد حضور یافتند که از این تعداد ۲۱۸ ورزشکار دختر و ۳۱۵ ورزشکار پسر بودند، ضمن اینکه گیلان میزبان چهار رشته المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور بود که در مسابقات انجام شده گیلانیان نتایج قابل قبولی را کسب کردند.
همچنین مسئول پایگاه قهرمانی و استعدادیابی اداره ورزش و جوانان گیلان در این جلسه اظهار کرد: هیات های ورزشی باید مسئول کمیته استعدادیابی خود در استان و شهرستان ها را به اداره ورزش گیلان معرفی کنند تا یک تیم خوب و قدرتمند در بخش استعدادیابی در این استان تشکیل شود.
رضا خلیلی فر افزود: همچنین پیشنهاد ما این است که هیات های ورزشی مسابقات قهرمانی شهرستان های خود را مرداد ماه و رقابت های قهرمانی استان را شهریورماه سال جاری برگزار کنند تا تیم ها و نفرات برتر هر رشته مشخص و آنان را به اداره ورزش و جوانان گیلان معرفی کنند. وی بیان کرد: همچنین از هیات های ورزشی درخواست داریم که در رشته های تیمی ، ۲ تیم منتخب و در رشته های انفرادی نیز در هر بخش، ۲ ورزشکار را انتخاب و به اداره ورزش گیلان معرفی کنند تا اگر مشکلی برای تیم و ورزشکار اصلی تا آغاز سومین دوره رقابت های المپیاد استعدادهای برتر پیش بیاید، از تیم و یا ورزشکار دوم بتوانند در مسابقات استفاده کنند.
گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت و حدود ۱۲۰ هزار ورزشکار سازمان یافته از کانونهای ورزش، خاصه در رشته های فوتبال، رزمی و قایقرانی و جزو سه استان برتر کشور در زمینه برخورداری از ورزشکاران سازمان یافته است و به عنوان استانی با فرهنگ بالای ورزشی شناخته می شود.هم اینک وسعت اماکن ورزشی گیلان حدود یک میلیون و ۳۱۵ هزار متر مربع است و حدود ۱۴ هزار مربی در رشته های مختلف دارد. هرساله در رقابت های بین المللی مختلف، مدال های رنگینی بر گردن ورزشکارانی از این استان آویخته می شود که نشان از ظرفیت بالای موجود دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.