×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان : هفته دفاع مقدس بزرگداشت رویداد بزرگ فرهنگی در کشوراست

استانداراستاندار در نخستین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان گفت : هفته دفاع مقدس بزرگداشت رویداد بزرگ فرهنگی در کشوراست.به گزارش گیلان پیام، دکتر نجفی با اشاره به اینکه در کشورهای دنیا به فرهنگ گذشته خود اهمیت خاصی قائل هستند افزود : ما رسالتی در حفظ آثار و ارزشهای فرهنگ اصیل خود علی الخصوص در آثار ارزشمند دفاع مقدس داریم که باید به آن بپردازیم.

وی آثار برجای مانده از دوران دفاع مقدس را همراه با ایثار و از خودگذشتگی عنوان و خاطر نشان کرد : فرزندانی از این مرز و بوم در سنین ۱۳ تا ۱۴ سالگی با انتخاب خود به منظور دفاع از میهن بپا خواستند و امروز نیز بیشترآن  افراد در کسوت مدیران این کشور در حال خدمت به نظام هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه گاهی باتوجه به نوع نگرش، اندیشه و تفکر بعضی از تلاشگران عرصه‌ی دفاع مقدس این افتخاراتمان را با برش‌های سیاسی کنار می‌گذاریم گفت : سرتاسر زندگی این رزمندگان می‌تواند برای عرصه‌های مختلف درس باشد و باید این ارزشها حفظ شود.

استاندار گیلان هفته دفاع مقدس را بزرگداشت رویداد بزرگ فرهنگی در کشور دانست و تصریح کرد : مدیران ارشد استان به این موضوع اهمیت خاصی قائل هستند و باید تلاش شود تا با برنامه‌ریزی، این اقدامات حالت شعاری نداشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان افزود : فرزندان گیلان در مقاطع مختلف قبل و پس از انقلاب در همه‌ی جنبش‌های ضد استعماری حضور پرشور و فعال داشته‌اند و میرزاکوچک جنگلی نمادی از این استان در جنبش های اصیل اسلامی و مشروطیت است.

وی با تأکید بر برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های هفته دفاع مقدس گفت : دستگاه‌های مختلف استان با بهره‌مندی از توانمندی‌های موجود در بخش‌های فرهنگی به وقایع و آثار باقیمانده هشت سال دفاع مقدس بپردازند.

در این جلسه که معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری و مدیران برخی از دستگاههای اجرائی، نظامی، انتظامی استان حضور داشتند، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت : هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری “ما می‌توانیم؛ با همدلی و همزبانی” برگزار می‌شود.

رسول جلائی افزود : در این هفته ۴۵۰ برنامه در حوزه‌های مختلف استان برگزار می‌شود که ۳۰ برنامه ی آن شاخص است.

وی همچنین از تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استان خبر داد و خاطر نشان کرد : این شورا با ۷ کمیته تخصصی به آسیب شناسی امر ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار و غنی شدن این حوزه‌ها می پردازد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.