×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نقش کلیدی مشارکت مردم در توسعه فرهنگ مدیریت پسماند

 پسمانnد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت معتقد است که مشارکت مردم، نقش کلیدی در توسعه فرهنگ مدیریت پسماندهای شهری را ایفا می­کند.به گزارش گیلان پیام ،مرتضی عاطفی با اشاره به این موضوع که متاسفانه زیرساخت مناسب برای جمع آوری، انتقال، پردازش و بازیافت پسماندها  فراهم نشده است، گفت: در طی سالیان گذشته ساماندهی پسماندهای شهرستان رشت در مقایسه با سایر پروژه ها و طرح های استان در الویت کار نبوده است و به این مهم، توجه لازم نشده است.

عاطفی افزود: برای مدیریت مساله پسماندها، مشارکت مردم در سطح گسترده لازم است که این موضوع بدون آموزش کافی به مردم جهت ارتقای فرهنگ زیست محیطی جامعه ممکن نیست.

وی ادامه داد: آموزش، اطلاع­رسانی و مشارکت مردمی، اساسی­ترین مقوله در راستای ساماندهی مدیریت پسماندها محسوب می­شود. عاطفی اظهار داشت: چنانچه آموزش شهروندان به طور مستمر انجام نشود، منجر به تغییر رفتار و نگرش شهروندان نخواهد شد. عاطفی تصریح کرد: نقش کلیدی مشارکت مردم به خصوص انجمن های مردم نهاد به عنوان بازوهای توانمند سازمان ها و نهادهای اجرایی، در توسعه آموزش جهت دستیابی به توسعه پایدار در زمینه مدیریت پسماند کاملا آشکار و غیرقابل انکار است و سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت تدوین برنامه­های اجرایی خود را در راستای این موضوع بر این مبنا قرار داده است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.