×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان :  بیماران در ماه رمضان خودسرانه مقدار مصرف داروها را تغییر ندهند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد: بیماران در ماه رمضان بدون مشورت با پزشک معالج و به صورت خودسرانه زمان دریافت دارو، تعداد و مقدار مصرف داروها را تغییر ندهند.

به گزارش گیلان پیام، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، دکتر زهرا حصاری – معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت آداب صحیح غذایی و اصول مصرف داروها را  در سلامت روزه داران  بسیار مهم دانست.

وی  ادامه داد: به منظور بهره مندی بیشتر از این ماه پر برکت ، لازم است روزه داران در این ماه، در رعایت هرچه بیشتر آداب صحیح و سالم غذایی و همچنین اصول مصرف داروها دقت نمایند.

دکتر حصاری با اشاره به مصرف شیرینی سنتی نظیر زولیبا و بامیه، در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: زولبیا و بامیا  از جمله مواد قندی است که در این ماه مصرف زیادی دارد، از این رو  توصیه می شود که از محصول غذایی از  مراکز و محل های غیر مجاز و دستفروشان خریداری نشود و از قنادی‌های معتبر که سابقه ساخت و عرضه محصولات بهداشتی دارند تهیه خریداری شود.

وی تصریح کرد: در هنگام خرید به نشان استاندارد و سازمان غذا و دارو بر روی جعبه های مواد غذایی دقت شود، زیرا استفاده از جعبه های فاقد مجوز ساخت به دلیل اینکه از ترکیبات و مواد نامشخص تولید می شوند، در تماس با مواد غذایی باعث آلودگی آن شده و به سلامت مصرف کنندگان آسیب می رساند.

معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان  در پایان یادآور شد:  بیماران در ماه رمضان بدون مشورت با پزشک معالج و به صورت خودسرانه زمان دریافت دارو، تعداد و مقدار مصرف داروها را تغییر ندهند و حتما با پزشک خود یا داروساز مشورت نمایند/انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.