×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیر آستان قدس رضوی در گیلان :  آثار مهم اجتماعی ، فرهنگی  و معنوی درشبکه خادم یاری امام رضا(ع)

 

مدیر آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه شبکه خادم یاری امام رضا (ع) برای استان ما آثار فرهنگی و دینی دارد افزود: این موضوع در حکم تولیت آستان قدس رضوی هویدا است.

 

به گزارش گیلان پیام،وی در استان گیلان با اشاره به احداث مسکن محرومان گفت: ۱۰ گروه جهادی مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ساخت ۱۰ مسکن محرومان پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی در رشت با بیان اینکه باتدبیر مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی کل کشور را مشمولیت قرار می‌دهد اظهار کرد: عرصه خادمی در بسیاری از شغل‌ها و فعالیت‌ها انجام می‌شود که تاکنون ۶۰۰ ثبت‌نام کردند و به حرم مطهر مشرف شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شبکه خادم یاری امام رضا (ع) برای استان ما آثار فرهنگی و دینی دارد افزود: این موضوع در حکم تولیت آستان قدس رضوی هویدا است.

مدیر آستان قدس رضوی در استان گیلان بیان کرد: باهمت خیرین استان گیلان حدود چهار هزار بسته حمایتی سبد کالا به ارزش تقریبی هر سبد کالا ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان تهیه و تحویل نیازمندان شده است.

مهدوی با بیان اینکه ۵۰۰ لوازم‌تحریر تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع‌شده است تصریح کرد: در دو سال اخیر تعداد ۱۰۰ عدد کارت هدیه دو میلیون ریالی به سادات ایتام تقدیم شده و بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر نیز توسط جامعه پزشکی استان ویزیت رایگان شدند و در این راستا همواره تیم‌های پزشکی به مناطق محروم عازم شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۰۰ عدد وام کمک‌هزینه جهیزیه سه میلیون تومانی نیز به نیازمندان پرداخت‌شده گفت: بالغ‌بر ۹۰ عدد کارت هدیه ۵۰۰ هزارتومانی نیز بین مزدوجین جوان در حال توزیع بوده و بالغ‌بر ۲۵۰ عدد گوسفند جهت قربانی عقیده نیز بین نیازمندان توزیع‌شده است.

مدیر آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به اینکه به ۱۰ گروه جهادی مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ساخت ۱۰ مسکن محرومان پرداخت‌شده است بیان کرد: تاکنون ۱۳ هزار زائر نیازمند و زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام شدند و طبق سیاست آستان قدس، زیارت اولی‌ها باید جزو افراد نیازمند جامعه باشند و تا ۱۰ سال اخیر به مشهد مقدس مشرف نشده باشند.

مهدوی با اشاره به اسکان رایگان سه‌روزه برای زائران نیازمند در مشهد توسط عهده آستان قدس رضوی افزود: هزینه ایام و ذهاب زوار را نیز خیرین پرداخت می‌کنند و به‌عنوان‌مثال یک خیر اهل سنت دو دستگاه اتوبوس زوار اهل سنت را به مشهد اعزام کرد.

وی با بیان اینکه آستان قدس در نظر دارد تحولی در زمینه نذر و موقوفات مردم به وجود بیاورد گفت: باید به وقف‌های مردم جهت‌دهی کنیم تا خروجی وقف برای محرومان همین استان باشد.

مدیر آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به برنامه‌های آستان قدس در ایام شهادت امام رضا (ع) تصریح کرد: برگزاری مراسم شب شهادت امام رضا (ع) در دانشگاه گیلان، برپایی محافل قرآنی، برپایی شب‌های شعر با موضوع شهادت امام رضا (ع)، توزیع ارزاق بین خانواده‌های نیازمند و اهدای کارت هدیه به بیماران نیازمند و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شهرها ازجمله برنامه‌های ایام شهادت امام رضا (ع) است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.