×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی شهر رشت :  رسانه ها به دنبال تحریک فضای عمومی نباشند

 

چهل و هشتیمن جلسه شورای شهر رشت در تالار شورا برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام،رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این نشست، آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) را به همگان تبریک گفت.

رئیس شورا به نقد غیر منصفانه برخی از رسانه ها از عملکرد شورا و شهرداری اشاره نمود و تصریح کرد: شورای پنجم ۱۱ ماه توام با آرامش را در پیگیری امور شهرداری سپری نموده است و از رسانه ها می خواهیم بجای حاشیه سازی کمک کنند تا در یک ماه باقی مانده تا انتخابات هیات رئیسه جدید شورا نیز فضا با آرامش طی شود و رسانه ها نیز به دنبال تحریک فضای عمومی نباشند.

علوی تاکید کرد: شورای پنجم نشان داده تحت تاثیر معادلات بیرونی قرار نگرفته و بر مبنای منطق و مصالح عمومی عمل می کند و اگر نقدی هست برای رفع مشکلات می باشد.

فاطمه شیرزاد در نطق پیش از دستور جلسه این هفته ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را گرامی داشت و ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) خواستار برگزاری جشن های این دهه از سوی متولیان شد.

عضو شورا ادامه داد: این روزها با افزایش مصرف برق در کل کشور مواجه هستیم. در کل کشور شاهد تشدید گرما و قطعی روزانه برق هستیم و این امر بر بازار و صنعت و مراکز درمانی هم تاثیر گذاشته است. روزانه بصورت متعدد برق قطع می شود و امیدواریم زیر ساخت هایی که در مواجه با بحران است، سریعتر رفع مشکل شود. امیدواریم مسئولان اجرایی استان بفکر حوادث غیر مترقبه باشند.

شیرزاد ابراز کرد: در بسیاری از محلات با قطعی برق، آب نیز قطع می شود. این روزها شهروندان خسارت های زیادی هم دیده اند. هواشناسی اعلام کرده در روزهای آتی بارندگی خواهیم داشت و این امر باز ممکن است خسارت وارد کند و امیدواریم ستاد بحران آمادگی داشته باشد.

وی با اشاره به روز جهانی هموفیلی ابراز امیدواری کرد به زودی مرکز درمانی هموفیلی که از سوی شهرداری به کمک دانشگاه علوم پزشکی در حال احداث است، پروژه اتمام یافته و مورد بهره برداری قرار گیرد.

علوی به لایحه معافیت از پرداخت عوارض حفاری در اجرای پروژه های آبفا در کوچه های خاکی (فاقد آسفالت) در محدوده شهر رشت را قرائت کرد و تصریح کرد: شهروندان برای دریافت خدمات لوله گذاری متحمل هزینه های سنگین می شوند و بدین منظور برای توسعه خدمات زیر ساختی شورا قصد دارد طرحی را تصویب نماید که کوچه هایی که فاقد آسفالت هستند، از پرداخت عوارض ترمیم نوار حفاری معاف شده و سازمان مجری متولی ترمیم شوند و باری هم به دوش شهرداری و شهروندان اضافه نگردد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا در این رابطه گفت: این طرح موجب می شود، بخشی از موانع توسعه ای در مناطق کم برخوردار رفع گردد.

در پایان مقرر شد، صدور مجوز اجرای پروژه در کوچه های خاکی محدوده شهر از پرداخت عوارض و بهای خدمات ترمیم حفاری معاف و شرکت خدمات رسان برای توسعه شبکه و نه انشعابات ملزم به پرداخت هزینه ترمیم حفاری باشد.

این طرح با دو فوریت از سوی اعضای شورای شهر مصوب گردید و تاکید شد، تنها برای توسعه شبکه اصلی زیر ساخت های شهری و نه انشعاب باشد و همچنین صدور پروانه و طی روال اداری نیز بر مبنای گذشته باقی است و مقرر شد خود شرکت حفار هزینه های مرمت نوار حفاری را پرداخت نماید.

شهردار رشت در صحن شورا خبر داد: قرارداد مطالعه احداث تراموا منعقد شده و از چهارشنبه هر شب در پیاده راه رشت هنرمندان اجرای موسیقی زنده و تئاتر خیابانی خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: ۲۵ پروژه داریم که منابع آن ملی یا استانی است و تا پایان ۳۱ تیر قرارداد آن نهایی می شود. هر ۲۵ پروژه اعتبار منابع دولتی را برای اجرا جذب خواهد کرد.

نصرتی در مورد قرارداد تراموا هم گفت: قرارداد مطالعات به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با مشاور آن منعقد شده است.

شهردار رشت ابراز کرد: در مورد قرارداد پروژه های عمرانی نیز ملاک بودجه سال جاری است که ۱۲ پروژه را باید اجرا کنیم. این پروژه ها بررسی و توضیح داده شده است. تقاطع غیر همسطح مصلی را در بودجه داریم و چندین جلسه برای اجرایی کردن آن داشتیم در گذشته مورد تایید نبود که پل کابلی مصلی اجرا شود. با این حال هنوز نتوانستیم رضایت نماینده محترم ولی فقیه را جلب کنیم تا پل جلوی مصلی اجرا گردد و اگر به نتیجه نرسیم باید از بودجه امسال حذف گردد.

نصرتی در مورد جشنواره تئاتر خیابانی و موسیقی خیابانی هم گفت: مدیر پروژه انتخاب کردیم و قرار است هر شب در پیاده راه فرهنگی برنامه هنری داشته باشیم. هفتگی تسویه حساب ها با تایید سازمان فرهنگی با هنرمندان صورت می گیرد و چهارشنبه شب افتتاح نخست آن صورت خواهد گرفت.

وی در مورد کلیات اجلاس آذرماه شهر های خلاق خوراک هم گفت: کلیات تصویب شده و برای بررسی جزییات نیازمند بررسی و تایید اعضای شورا هستیم تا ریز هزینه ها را مشخص نماییم تقاضا دارم، نمایندگانی از طرف شورا مشخص شود تا جزییات را به اتفاق عضو شورا بررسی نماییم.

شهردار رشت خواستار دعوت معاونت های شهرداری به صحن شورا شد تا شخصا عملکردهای خود را گزارش دهند. انتهای پیام

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.