×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
سامانه مردمی دیده بان جهت کاهش وقت در بررسی و مراجعه مردم به حوزه مدیریت شهری /طرح جامع لولمان باید بازنگری شود

گیلان پیام/ شهردار لولمان در آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان با اشاره به اینکه شهر لولمان یکی از وسیعترین شهرهای استان گیلان است، اظهار کرد: سامانه مردمی دیده بان جهت کاهش وقت در بررسی و مراجعه مردم به حوزه مدیریت شهری طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در عصر اینترنت و فضای مجازی هستیم، یادآور شد: امروزه شاهد این هستیم که دربیشتر شهرهای دنیا از جمله کشور ما ادارات به سمت هوشمندسازی رفته‌اند و مراجعات مردمی کمتر اما کیفیت پاسخگویی بهتر شده است از این رو شهرداری لولمان نیز برای سهولت در انجام کارها و ارائه خدمات و همچنین استفاده‌ای نظرات و پیشنهادات مردم سامانه الکترونیکی دیده بان را راه اندازی کرد.

رحمان حسین نیا تصریح کرد: این سامانه با آدرس اینترنتی https://luleman.137service.ir در دسترس همه شهروندان قرار دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به این آدرس مسائل و مشکلات و همچنین نظرات و پیشنهادت خود را عنوان و پیگیری نمایند.

حسین نیا در ادامه جلسه از مشکلات و دغدغه‌های مهم شهرداری و شهروندان را طرح جامع شهری لولمان عنوان کرد و گفت: طرح جامع شهری از ۱۰ سال گذشته برای شهر لولمان آغاز شد و اکنون به مراحل پایانی خود رسیده است اما متاسفانه مواردی که در این طرح دیده شده است به نفع شهر و شهروندان نیست و موجبات نارضایتی مردم را در بر داشته است.

شهردار لولمان با تاکید بر اینکه حقوق مکتسبه شهروندان در این طرح لحاظ نشده است، گفت: اگر این طرح اجرا شود مدیریت شهری در دادن مجوز ساخت و حتی اجرای پروژه‌های شهری با مشکل فراوان مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی افراد سود جو با تشویش اذهان عمومی سعی در اجرای این طرح دارند، افزود: شورا و شهرداری موافق اجرای این نیست و خواستار متوقف شدن این طرح هستند زیرا به نفع شهروندان شهر لولمان نیست.

حسین نیا در ادامه به اقدامات و کارهای عمرانی در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت بیش از ۳۵ هزار متر مربع آسفالت انجام شده و همچنین از ابتدای سال تاکنون نیز بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع قرارداد آسفالت برای معابر و کوچه‌های این شهر منعقد شده است.

شهردار لولمان ادامه داد: برای دفع آب‌های سطحی شهر، شهرداری لولمان قراردادی به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال را منعقد نموده است که امید داریم با اجرای این پروژه مشکل جمع آوری آب‌های سطحی در لولمان برطرف شود.

حسین نیا با اشاره به اینکه حوزه مدیریت شهری علاوه بر کارهای عمرانی توانست در بخش فرهنگی اقدامات خوبی را انجام دهد گفت: نگین کارهای فرهنگی شهرداری لولمان احداث حرم مطهر شهید ۱۷ساله گمنام است که شهر لولمان افتخار میزبانی این شهید والا مقام را دارد. همچنین از دیگر کارهای فرهنگی، برگزاری جشن‌ها و آیین‌های دینی و مذهبی است که امسال نیز همچون سال گذشت در نظر داریم تا جشن عیدغدیر را به همان وسعت پارسال برگزار کنیم.

شهردار لولمان در ادامه جلسه با اشاره به اینکه معضل حل پسماند از دغدغه‌های همه شهرهای استان است، عنوان کرد: شهرداری لولمان در راستای کاهش زباله و تفکیک از مبدا اقدام به آموزش شهروندان در فضای مجازی و حقیقی در مدارس و منازل انجام داده است که نتایج آن کاهش تولید ۸ تن زباله در روز به ۶/۵ تن بوده است.

در ادامه جلسه رئیس شورای اسلامی شهر لولمان با بیان این مطلب که شورا مطالبه گر، مطالبات مردم شهر است گفت: شهر لولمان ۱۲ سال گذشته با ادغام ۶ روستا و تایید مصوبه هیات وزیران به شهر تبدیل شده اما از زیرساخت‌های شهری بی‌بهره است مکاتباتی در این راستا صورت گرفته اما تاکنون اقدامی صورت نگرفت.

مصطفی مهربان با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات مردم در شهر لولمان بیان کرد: هیچ یک از ادارات در این شهر مستقر نیستند و این دغدغه مردم شهر است. با اینکه حوزه مدیریت شهری و شورا لولمان بارها اعلام آمادگی برای دادن ساختمان‌ها به ادارات خدمات ده مانند آب، برق و گاز نموده است اما متاسفانه هیچ کاری صورت نگرفته است و همین امر سبب نارضایتی مردم شده و گاهی عنوان می‌کنند که اگر شهر نمی‌شدیم بهتر بود.

مهربان در مورد طرح جامع شهر نیز گفت: این طرح دارای اشکالات زیادی است در این طرح مسجد جامع مسکونی عنوان شده در حالی که زمینی که زیر فشار قوی و حتی کوچه جز مناطق مسکونی قرارمی گیرد، مردم در این طرح چگونه می‌توانند پروانه دریافت کنند.

وی تاکید کرد: طرح جامع شهری یا باید بازنگری شده یا طرح دیگری ارایه شود در غیر اینصورت مردم منطقه دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد.

در ادامه جلسه بخشدار کوچصفهان با تبریک راه اندازی سامانه نظارت مردمی دیده بان در شهرداری لولمان گفت: شهر لولمان تقریبا شهری جدیدالتاسیسی است که کار در حوزه مدیریت شهری آن بسیار سخت است امیدواریم با راه اندازی این سامانه برخی از مسائل و مشکلات در حوزه مدیریت شهری این شهر کاهش یابد.

علی حسین‌پور با بیان اینکه لولمان تبدیل به شهر شده در حالیکه هیچکدام از زیرساخت‌های شهری در این شهر فراهم نشده، اظهار کرد: با دادن عنوان شهر و ادغام چند روستا و تبدیل کردن آن به شهر نمی‌توان گفت که کار تمام شده است بلکه قبل از همه اینها باید زیر ساخت‌های خدماتی و عمرانی را برای مردم فراهم‌ کرد زیرا مردم انتظاراتی دارند و این انتظارات به حق است اما دستیابی به خواسته‌ها و انتظارات مردم مقدور نیست.

حسین‌پور از مهمترین دغدغه‌های مردم بخش کوچصفهان را داشتن آب شرب سالم و باکیفیت عنوان کرد و گفت: متاسفانه با عقیم ماندن پروژه آبرسانی از تصفیه خانه سنگر به کوچصفهان شاهد این هستیم که روستاها و شهر کوچصفهان که قرار بود از آب سالم و با کیفیت بهره ببرند با مشکل آب شرب مواجه هستند.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکل روز گذشته مدیر منابع آب منطقه‌ای استان و همچنین رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رشت بازدیدی را از بخش کوچصفهان انجام دادند که مقرر شود برای بالا بردن کیفیت و کمیت آب شرب در این بخش چاه فلمن احداث شود.

بخشدار کوچصفهان با گلایه ازعدم توجه به وضعیت بهداشت و درمان به این بخش گفت: شهرهایی را در استان شاهد هستیم که دارای چندین درمانگاه و بیمارستان‌های متعدد هستند اما باز هم تامین اجتماعی در آن شهرها درمانگاه تاسیس می‌کند در حالی بخش کوچصفهان از نظر تعداد مستمری بگیر قابلیت داشتن این درمانگاه را دارد و همچنین ظرفیت احداث آن با داشتن زمین ۲ هزار متری وجود دارد و بارها درخواست داده است اما هیچ توجه‌ای نشد و مردم متاسفانه برای درمان مجبور هستند به شهرهای اطرف مراجعه کنند.

بخشدار کوچصفهان در ادامه به ظرفیت‌های ورزشی این بخش اشاره کرد و گفت: کوچصفهان از بخش‌هایی است که به لحاظ ورزشی دارای پتانسیل‌های زیادی است و می‌تواند میزبان مسابقات ورزشی باشد اما متاسفانه بخش کوچصفهان از داشتن ورزشگاه محروم است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.