×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان:  فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب و نظام ما را بیمه کرده است

 

 

 

جمشیدنژاد، با اشاره به نامگذاری سوم خرداد به عنوان روز «ایثار، مقاومت و پیروزی»، یادآور شد:فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب و نظام ما را بیمه کرده و امروز دشمنان نمیتوانند چشم طمع به کشور ما داشته باشند.

 

به گزارش گیلان پیام، علیاصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان روز،۳ خرداد در آیین نکوداشت و تجلیل از خانوادههای گرانقدر ۵۳ شهید عملیات بیتالمقدس شهرستان رشت که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی شرایط خاصی را بر منطقه حاکم کرد،گفت: از همان ابتدا ابرقدرتها و کشورهای سلطهگر تلاش کردند تا بتوانند به هر شکل ممکن این انقلاب را مهار کنند و لذا برنامههای متنوعی را طراحی نمودند و هنوز این برنامهها استمرار دارد.

وی هشت سال جنگ تحمیلی را یکی از توطئههای شوم دشمنان علیه انقلاب و نظام دانست و اظهار کرد: دشمنان با این تحلیل که انقلاب تازه به پیروزی رسیده ایران هنوز دارای نیروی نظامی منسجم و قوی نیست و سپاه پاسداران قدرت مقاومت ندارد، در سایه ارتجاع منطقه به رهبری آمریکا جنگ را آغاز و کشوری را برای تهاجم علیه ایران انتخاب کردند که یک جنایتکار بر آن حکومت میکرد و بیشترین مرز را با کشور ما داشت. البته تجاوز عراق به ایران مسبوق به سابقه بود، اما این بار برای مهار انقلاب به میدان آمده بود.

این مقام مسئول، با اشاره به عبارت «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»، عنوان کرد: امروز باید سوم خرداد را گرامی بداریم، زیرا تا قبل از عملیات بیتالمقدس ما در موضع پدافند بودیم و نیروهای بعثی با تهاجم بخشهایی از خاک کشور را به اشغال درآورده بودند لذا با هشدار امام خمینی(ره) عملیات آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ شکل گرفت و ۲۶ روز به طول انجامید و بیش از ۱۶ هزار کشته و زخمی و قریب به ۱۹ هزار اسیر از عراق گرفتیم، اما این روز بزرگ به نقطه عطفی در جریان دفاع مقدس تبدیل شد و وضعیت به نفع ایران تغییر کرد.

معاون استاندار گیلان، مقاومت، فداکاری، رشادت و مجاهدت بسیجیان و رزمندگان تحت حمایت نیروهای مردمی را مهمترین عامل پیروزی عملیات بیتالمقدس دانست و متذکر شد: دلنوشتههای مردم که همراه با بستههای ارسالی به جبههها میرسید، به رزمندگان برای مقاومت کردن روحیه میداد لذا همواره باید آن روزها را برای خود تداعی و برای نسل جوان بازگو کنیم.

جمشیدنژاد، با بیان اینکه قطعنامههای به ظاهر صلحطلبانه سازمان ملل زمانی صادر میشد که رژیم بعثی عراق بخشهایی از خاک کشور را در اختیار داشت، خاطرنشان کرد: میدانستیم زمانی باید قطعنامهها را بپذیریم که معادله جنگ را تغییر داده باشیم لذا در سایه رشادتها، ایثارگریها و روحیه شهادتطلبی فرزندان این مرز و بوم توانستیم در این جنگ نابرابر پیروز شویم.

وی با اشاره به نامگذاری سوم خرداد به عنوان روز «ایثار، مقاومت و پیروزی»، یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب و نظام ما را بیمه کرده و امروز دشمنان نمیتوانند چشم طمع به کشور ما داشته باشند، زیرا از توان دفاعی و قدرت مقاومت ما هراس دارند.

معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه روحیه ایثارگری و شهادتطلبی حرف اول را در کشور میزند، گفت: امروز عرصه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده و محور آن تحریمهای اقتصادی قرار گرفته است. در واقع دشمنان میخواهند با خسته کردن مردم، نافرمانیهای اجتماعی را افزایش دهند لذا باید هوشیار و آگاه باشیم تا بتوانیم مانند صحنههای دفاع مقدس از این جنگ نیز سرافراز بیرون بیاییم. البته در کشور مشکلاتی وجود دارد، اما مسئولان به فکر هستند و تلاش میکنند.

جمشیدنژاد، ارزشهای نهفته در دفاع مقدس را پیشبرنده ما در عرصههای دیپلماسی دانست و تاکید کرد: شرط ظهور امام زمان(عج) این است که با ایثار، مجاهدت، فداکاری و مقاومت زمینه حکومت جهانی حضرت را مهیا کنیم و امروز وظیفه ماست تا حافظ و پاسدار انقلاب و نظام در عرصههای مختلف باشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.