×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیاستگذاری درست درمسکن، معیشت و سلامت مردم در استان / غفلت  استفاده از ظرفیت اوراسیا / اولویت رسیدگی به سلامت سالمندان

گیلان پیام/دکتر داوود روستایی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان های رشت و خمام در کنفرانس خبری ضمن تبریک میلاد با سعادت امام عصر مهدی موعود (ع) گفت:احساس مسوولیت ، کمک جهت نیل به اهداف نظام ، ارتباطم با نخبگان و دانشگاهیان جهت افزایش مشارکت در عرصه انتخابات از دلایل حضور بنده در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:فردی که کاندید در انتخابات می شود باید قدرت شناسایی مشکلات ، ارایه راهکارها و طرح های مناسب جهت رفع مشکلات را داشته باشد زیرا آنچه مهم و حایز اهمیت است ورود موفق و موثر در انتخابات است.

وی با اشاره به کاهش زادآوری و افزایش سالمندی در استان، گفت: باید سیاست‌های زادآوری در گیلان تشویق و حمایت سالمندی و توان خواه مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر روستایی سالمندی استان گیلان و کاهش نیروی جوان را از دیگر مشکلات استان عنوان کرد و افزود:مراقبت از سالمندان در حوزه دارویی و توانبخشی مستلزم صرف هزینه های معنوی و مادی است و دغدغه سالمندی استان و مراقبت از سالمندان باید در اولویت قرار گیرد‌ تا طی سال های آتی با کمبود نیروی جوان برای کار مواجه نشویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت چندین شرکت تولید مواد اولیه و دارو در مرکز استان، افزود: گیلان از جمله استان‌های پر شمار در انواع سرطان است و باید شرکت‌های دارویی فعال در استان بخشی از هزینه‌های درمان مردم را به سبب ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، متقبل شوند.

دکتر روستایی بر ضرورت توجه به دیپلماسی علمی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و تدوین سیاست‌های کلی نظام بر ضرورت دیپلماسی علمی و بهره‌گیری از علم در سلطه گری بر دیگران مورد تاکید قرار داد.

این استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به غفلت از ظرفیت اوراسیا در گیلان، گفت: اوراسیا و پیمان شانگهای یک ظرفیت بی‌نظیر در کشور و استان گیلان است که بهره‌مندی از آن بسیار کمرنگ است و مارکت بزرگ آن یعنی روسیه را از دست داده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گردشگری سلامت سود قابل توجه و محوریت بیشتری دارد ، خاطرنشان کرد:گردشگری سلامت می تواند به عنوان زیرشاخه ای از معیشت مورد توجه قرار گیرد متاسفانه زیرساخت های بخش سلامت در استان مناسب و مطلوب نمی باشند و بیمارستان ژنرال استان بعد از سال ها پیگیری تاکنون به بهره برداری نرسیده است و نیازمند حمایت ها و مطالبه گری های ۱۳ نماینده استان است .

دکتر روستایی گفت:با توجه به ظرفیت خوب و مناسب بخش خصوصی در عرصه سلامت ، باید از این بستر برای توسعه توریسم سلامت استفاده شود .

وی تاکید کرد: استفاده از دیپلماسی علمی ، توسعه و تبادل علمی راهکار مناسبی جهت رفع مشکلات است و می توان گفت دیپلماسی علمی از مهمترین دیپلماسی ها است که می تواند دیپلماسی اقتصادی را در برگیرد.

وی یکی دیگر از چالش‌های رشت و خمام را زباله و مدیریت ناصحیح پسماند دانست و افزود: باید از طریق تفکیک زباله در مبدأ و تخصیص سوبسید به مشارکت کنندگان در مدیریت پسماند، موفق عمل کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:بهره گیری علم و تجربیات حاصل از تبادلات علمی و به دنبال آن صادرات محصولات علمی خود می تواند در اقتصاد و معیشت مردم تاثیرگذار باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.