×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کمک به بیماران اتیسم را وظیفه خود میدانیم

گیلان یپام/ هادی جلالی مدیرعامل موسسه حامیان اتیسم گیلان ضمن تشکر از مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان بابت برگزاری این نشست گفت: موسسه اتیسم در سال ۹۴ در استان گیلان افتتاح گردید و درحال حاضر تعداد۳۵۰ عضو دارد. این موسسه مراکز روزانه ای دارد که زیر نظر سازمان بهزستی می باشد و اقداماتی برای توانمندسازی کودکان اتیسم انجام می دهد.
جلالی مدیرعامل موسسه حامیان اتیسم گیلان افزود: اتیسم یک اختلال عصب-رشدی است و در هر فرد متغیر می باشد. این اختلال در سه سال اول زندگی بروز می کند، سپس یک دوره ثابت را بدون بهبودی طی می کند و علائم آن تا دوره بزرگسالی ادامه پیدا می نمایدو یا در بعضی بهبود و از بین می رود. بخش های مغزی در افراد دارای این بیماری در همکاری با یکدیگر دچار مشکل می شوند.
وی افزود: انجمن اتیسم در تلاش است با برگزاری جلسات و رایزنی با سازمانهای بیمه گر در چهارچوب قوانین و با کمک نهادهای بیمه ای بتواند جهت رفع دغدغه های بیماران اتیسم و خانواده هایشان گامهای موثری بردارد.
دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت: در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی بیماران صعب‌العلاج به ویژه بیماران اتیسم حسب دستور معاون اول رئیس جمهور در مورد بیماری‌های خاص، به شکل الکترونیکی، بستر ورودی را فراهم و همه بیماران را نشان‌دار کرده‌ایم و در دو ماه گذشته این موضوع سرعت و قوت بیشتری پیدا کرده تا بتوانیم از طریق وب‌گاه الکترونیکی تمامی خدمات را به این عزیزان ارائه کنیم. همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، در مورد خدمات بیماران صعب‌العلاج ۱۰۰ درصد تعرفه‌های دولتی و ۸۰ درصد تعرفه بخش خصوصی هم از طریق صندوق بیماران صعب‌العلاج پرداخت می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند ما می خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد بیش از رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد، مجموعه مدیریت درمان گیلان نیز در تلاش است با استفاده از تمام ظرفیتهای موجود، عقد قرارداد با موسسات و مراکز درمانی و تعامل با مراکز طرف قرارداد، خدمت رسانی بهتر به کلیه بیماران بیمه شده تامین اجتماعی بویژه بیماران دارای بیماریهای خاص ازجمله اتیسم انجام شود.
وی افزود: در حال حاضر معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان با یک مرکز ارائه دهنده خدمات اتیسم در رودسر قرارداد دارد و آمادگی عقد قرارداد با سایرمتقاضیان این مراکز را نیز دارا می باشد.
شایان به ذکر است: در این نشست نحوه عقد قرارداد با مراکز توانبخشی اتیسم جهت ارائه خدمت رسانی ارزان و مطلوب به بیماران اتیسم مورد بررسی و تبادل نظرقرار گرفت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.