×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت در نشست هم اندیشی با اعضای شورای شهر رشت مطرح کرد: ابلاغ بودجه تراموا توسط مجلس شورای اسلامی

 

شهردار رشت: بودجه تراموا توسط مجلس به شهرداری ابلاغ شد

 

به گزارش گیلان پیام،دکتر مسعود نصرتی،شهردار رشت در این جلسه ضمن تشکر از همراهی اعضای شورای رشت اظهار کرد: ردیف بودجه تراموا به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان توسط مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

شهردار رشت افزود: با ابلاغ این مبلغ موضوع تراموا رسمیت یافته و دیگر در حد حرف نیست و بقیه امورات آن را از طریق انتشار اوراق مشارکت و جذب منابع پیگیری می کنیم.

دکتر نصرتی از برگزاری نمایش آیین “سنگ بنای سیما،منظر شهری در شب های رشت” در روز ۹ اردیبهشت مصادف با روز شوراها خبر داد و گفت: این مراسم در ساختمان جدید سازمان سرمایه گذاری برگزار می شود و در اسلایدهای مختلف طرح “شهر شب های روشن” را نمایش می دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه های مختلف از جمله طرح شهر شب های روشن یک مدیر پروژه درنظر گرفتیم بیان کرد: آقای محمد پورناصرانی به عنوان مدیر پروژه شهر شب های روشن انتخاب شدند و برای این پروژه طرحی جامع داریم.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه شهر شب های روشن کلیه مبلمان شهری،نورپردازی و روشنایی ها بازنگری خواهد شد.

دکتر نصرتی همچنین از اجرای ۱۷ پروژه بازآفرینی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خبر داد و افزود: احیای تالاب عینک،احداث خانه سلامت و … از جمله پروژه ها است.

رضا رسولی،رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در این جلسه به اهمیت توجه به مباحث زیست محیطی در اجرای پروژه های شهرداری تاکید کرد.

وی مخالفت خود را با اجرای هزینه برای احداث تقاطع های هم سطح و غیر هم سطح اعلام داشت و گفت: شهر ما حداقل امکانات یک شهر ستاره ای را ندارد.

رسولی با اشاره به اینکه احداث پارکینگ طبقاتی به ترافیک محدوده بازار کمکی نمی کند اذعان داشت: باید به کیفیت زندگی مردم و ساماندهی مشاغل توجه کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت تاکید کرد: تسهیل دسترسی به بازار و محدوده بافت مرکزی با احداث پارکینگ رخ نمی دهد و با توسعه تراموا و خط ویژه میسر می شود.

محمد حسن عاقل منش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این جلسه به اتمام پروژه های نیمه کاره شهرداری تاکید کرد.

وی خواستار بازسازی و بازگشایی رصدخانه کوشیار گیلانی شد و تصریح کرد: جامعه علمی استان گیلان و رشت منتظر بهره برداری آن است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت اذعان داشت: امیدواریم با اجرای پروژه ها در حوزه سلامت شهری سالم و بانشاط برای شهروندان ایجاد کنیم.

احمد رمضانپور نرگسی،عضو شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه اعتبارات بودجه عمرانی مشخص شده است گفت: یکی از این پروژه های ضروری تراموای شهری و تردد در مسیر ریل خواهد بود.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه باید بپذیریم پیاده راه فرهنگی ناقص بوده و ضربه بزرگی به بازار وارد کرده است تاکید کرد: یکی از راه های نجات بازار احداث پارکینگ است و می تواند بازار را از رکود خارج کند./انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.