×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
در دیدار شهردار رشت با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان مطرح شد؛  فاز دوم جمع آوری میله های BRT در دستور کار است

 

 

دکتر نصرتی در دیدار نوروزی با مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به همکاری های انجام شده در سال ۹۶ اظهار داشت: امید است این همفکری ها برای سال ۹۷ ادامه یابد و از حمایتهای دوجانبه برای انجام برنامه ها بهره مند شویم .

به گزارش گیلان پیام ،وی با اشاره به گره خوردن برنامه های مدیریت شهری با برنامه های فرهنگی مذهبی افزود: در کل کشور گاهی با اینکه شهرداری متولی این برنامه ها نیست اما پررنگ تر از سایر دستگاهها حضور می یابد.

وی گفت: ماهیت شهرداری از یک دستگاه خدماتی به یک دستگاه اجتماعی تبدیل شده است و این به یک عرف مبدل شده و ارائه خدمات در اولویت دوم قرار گرفته و جایگاه شهرداری اجتماعی شده است.

شهردار رشت با تاکید بر همدلی برای پیشبرد فضای اجتماعی و فرهنگی شهر خاطرنشان کرد: هر چه این برنامه ها از قبل تعیین شود و از قبل همه چیز نظم و نظام بهتری داشته باشد گام های بزرگتری برداشته می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این جلسه با بیان خیر مقدم و اظهار خرسندی از افتخار میزبانی مدیریت شهری در آغاز سال اظهار داشت: یکی از بازوان توانمند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مناسبت های ملی و مذهبی شهرداری است.

حجت الاسلام مجتبی اشجری با بیان اینکه شهرداری رشت پیشانی استان است افزود: برنامه های مرکز استان بسیار پررنگ تر و باشکوه تر به نمایش گذاشته می شود و با توجه به سابقه درخشان دکتر نصرتی در قزوین این موفقیت ها مقدمات حضور ایشان در شهرداری رشت را فراهم کرد .

وی افزود: زمینه ای فراهم شود در جمع همکاران کمیته فضا سازی و تزیینات شهرداری با دوستان همفکری داشته باشیم و قطعا لازم است مقدمات اعتبارات و مجوزهایی از امروز فراهم شود تا در حین کار با مشکلات مواجه نشویم.

اشجری با بیان اینکه ما موفقیت های دکتر نصرتی را در در قزوین دیده ایم در خصوص تبلیغات شهری رشت گفت: باید مدیریت واحد در مبلمان تبلیغاتی شهر برقرار شود چرا که امروز فرماندهی واحدی آن را هدایت نمی کند و شرکت های خصوصی باید در نظر داشته باشند در ایام محرم، عبارت السلام علیک یا اباعبدالله و یا در دهه فجر جمله دهه فجر مبارک را در کنار تبلیغات خود ببینند.

اشجری با اشاره به آسیب های وارد شده به خیابانهای محل برگزاری مراسم ها و تجمعات مردمی تصریح کرد: باید عظمت حضور مردم در رسانه ها به خوبی منعکس شود حوض روبروی شهرداری رشت و نیز میله های BRT در مسیر میدان مصلی به ساختار حضور مردم در مناسبت ها هم آسیب زده است .

وی تاکید کرد: در خصوص سیستم صوتی با مسیرهای مختلف نیاز است سیستم صوت یکپارچه ای تعریف شود اینکه در هر مناسبت هزینه هنگفت برای سیستم صوت پرداخت می شود هدر رفت بیت المال است؛ اگر کار به صورت متمرکز انجام شود جلوی ریخت و پاش ها گرفته می شود.

دکتر مسعود نصرتی در پاسخ به مباحث مطرح شده اظهار داشت : فاز دوم جمع آوری میله های BRT در دستور کار است.

 

تاکید بر انعقاد تفاهم نامه برای انجام برنامه های زمانبندی شده و هدفمندی میان شهرداری رشت و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پیش رو داریم و شرایط ویژه ای است سعی می شود تقویم مناسبی تهیه شود و با پیشبرد کارها با نظم و نظام برنامه هایی آبرومند اجرا شود.

شهردار رشت در ارتباط با تبلیغات بیلبوردهای سطح شهر اظهار داشت: تعهداتی از قبل وجود دارد. در شهرهای مختلف سازمان فرهنگی و سیما و منظر ابزار تبلیغات را کاملا به بخش خصوصی نداده اند مثلا در ایام دهه فجر تبلیغات متعلق به شهرداری است. برای شهر رشت یا باید منتظر اتمام قرارداد ها و تغییر شیوه باشیم یا یا با پرداخت هزینه این روزها بیلبوردها را اجاره کنیم و یا با اضافه کردن مدت قرارداد این روزها را به شهرداری منتقل کنیم. اما قراردادها که تمام شود به شیوه دیگر ورود می کنیم چرا که شهر نیاز به معرفی برنامه های ملی و مذهبی دارد و برای این مهم باید برنامه ریزی شود .

نصرتی با اشاره به اغتشاشات بصری در شهر افزود: ابزارهای ما به روز نیست و آرامش در شهر وجود ندارد. باید رفع این مشکل در طرح جامع زیباسازی دیده شود.

شهردار رشت در خصوص مشکلات میدان شهرداری اظهار داشت: رفع این مشکل کار ساده ای نیست و باید دنبال راهکار باشیم در شهرهای بزرگ دنیا فضایی برای تجمع مردم وجود دارد. در طراحی مبلمان پیاده راه نگاه طراح این نبود که قرار است محل تجمع و برنامه های اجتماعی باشد اگر به طراح دیکته می شد در آرایش مبلمان اینگونه عمل نمی کرد و باید بازنگری ها صورت گیرد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.