×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دشمن با اهرم رسانه سعی در تخریب هویت زنان مسلمان دارد

گیلان پیام/سرهنگ مهدی پارسا ؛رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به ظرفیت و اهمیت بانوان رسانه ای تصریح کرد:۶۰ درصد از جمعیت رسانه کشور را بانوان تشکیل می دهند که دشمن با اشرافیت به نقش و اهمیت این مهم با شگردهای چون« انقلاب زنان» با اهرم رسانه سعی در تخریب هویت زنان مسلمان داشته که با تلاش و حضور بموقع اصحاب رسانه کل کشور در جنگ ترکیبی با تولید محتوا مناسب درجهت بیان حقایق نظام برآمده و با و لبیک به فرمان رهبر در جهادتببین ، عملکردهای نظام را در حوزه های مختلف را با ابراز رسانه ای به مرحله ظهور و بروز رساندند.

وی با بیان اینکه عدم روایت انقلاب اسلامی روایت منفی از سوی دشمن را درپی خواهد داشت گفت :انقلاب مسامان به زنان مسلمان هویت داد تا توانایی خودرا در موضوعات مختلف….به بروز و ظهور برسانند از این سو انتظار از اصحاب رسانه است که نگذارید دشمن با تحریف واقعیت ها به اهداف شوم خود دست یابد .

سرهنگ پارسا از ابتکار بسیج رسانه گیلان در جشنواره رسانه ای حریم رسالت کشور گفت و اظهارکرد: گیلان در جشنواره حریم رسالت سال گذشته با دریافت ۱۰۲۲ اثر از ده استان کشور و خوش درخشیدن توانست با هماهنگی لازم از سوی سازمان بسیج رسانه کشور به عنوان قطب رسانه ای بانوان کشور معرفی شود.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان از برگزاری جشنواره حریم رسالت درسال جاری بصورت ملی استفاده از ظرفیت بانوان رسانه ای کشورهای اسلامی با محورهای تولید محتوا را مطرح کرد‌.

سرهنگ پارسا ورود توانمند ی بانوان رسانه های ملی در عرصه خبر، رسانه و فضای مجازی ، ایجاد بستر رسانه ای برای روایت دستاوردهای بانوان درعرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ..‌ درنظام مقدس اسلام ،ایجاد بستر مناسب برای ثبت خاطرات ، نظرات مهارت ها تجربیات و توانمند ی های زنان در اقشار مختلف به منظور جمع آوری سند سازی ، معرفی رسانه ای چهر ه زن در تراز انقلاب به عنوان الگو و معرفی و شناخت بانوان رسانه ای را از اهداف مهم جشنواره حریم رسالت برشمرد.

وی از هشت محور در دومین جشنواره حریم رسالت گفت و افزود: زن در جهان اسلام، زن، اشتغال، کارآفرینی، حجاب زن مسلمان در کاهش ناهنجاری‌ها، نقش زنان در گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی و نقش زن در استحکام خانواده، زن در رسانه‌های غربی و تببین جایگاه زن در غرب و اسلام و نیز الگوی سوم زن مسلمان و افتخار آفرینی زنان مسلمان در میادین بین‌المللی از محورهای مهم این جشنواره می باشند .

سرهنگ پارسا با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره حریم رسالت نشان دادن ظرفیت ها و توانمندی زنان می باشد از ۱۱ قالب برای جشنواره رسانه ای حریم رسالت گفت و افزود: قالب های جشنواره رسانه ای ؛گزارش تحقیقی و تحلیلی ،خبر ، مصاحبه
،یادداشت، سرمقاله،اینفو گرافی ، موشن گرافی ، کلیپ ، عکس ، مستند و پادکست پیش بینی شده است .

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان زمان فراخوان جشنواره را از ۳۱ اردیبهشت تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ تصریح کرد : شرکت کنندگان می توانند آثار رسانه ای تولید شده خود از ۳۰ تیر ۱۴۰۱ تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ با ۵ اثر درقالب ارسال کنند که در اختتامیه اوایل مهر به مناسبت هفته وحدت به ۴ نفر برگزیده هر قالب تندیس جشنواره نفر اول و جوایز نفیس دیگر به برگزیده های رتبه های مختلف اهدا می شود .
جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار:
مهمترین وظایف بانوان رسانه موضوع جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب می باشد

سرهنگ عباس حسینی؛جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در ایجاد تمدن نوین اسلامی دارند از ایفای نقش بانوان در تمام عرصه ها گفت و افزود: بانوان اکثر جمعیت رسانه ای را به خود اختصاص داده که نشان از توانمندی هایشان می باشد.

وی از مهمترین وظایف بانوان رسانه را موضوع جهاد تبیین جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب بیان کرد.

سرهنگ حسینی به وظایف رسانه در قالب باید و نباید درموضوع انتخابات اشاره ای کردو گفت :
بایدهای رسانه ها در تشویق مردم به انتخاب اصلح ، انتقاد واقعی ضرورت دارد ، همچنین در موضوع نبایدها ، عدم کمک به خواست دشمن در پیشبرد اهدافش،عدم مشغول شدن ذهن مردم به مسایل فرعی، عدم هتک حرمت افراد، عدم تضعیف نقاط برجسته ملت را مطرح کرد .

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه با عنوان حریم رسالت بصورت ملی رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت جشنواره را مورد تأکید قرارداد .

سرهنگ حسینی دریافت ۱۰۲۲ اثر از گیلان و ده استان دیگر کشور با موضوع عفاف و حجاب و برگزاری به نحو احسن آن بصورت ملی درسال جاری اطلاع رسانی گسترده از طریق فضای مجازی ،رسانه ها ،روابط عمومی ها استان وسپاه های استانی، بسیج رسانه استان و کشور را خواستار شد.

سرهنگ حسینی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که «جنگ ترکیی قصد ایجاد نا امیدی ، دو قطبی و بی اثر کردن قدرت ملی دارد » از غفلت مردم و نقش مهم رسانه ها گفت افزود: ایمان مردم ، ارزش های ملی، دینی و اعتقادات مردم ابزارهای جنگ ترکیبی می باشد که اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه دشمن با اطلاع رسانی دارند .

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار با تاکید به فرمایش رهبر معظم انقلاب امید آفرینی در جامعه از سوی رسانه ها را مورد تأکید قرارداد و گفت :امید آفرینی خود فریبی نیست بلکه ضمن بیان ضعف ها امیدآفرینی باید باشد چرا که ملت نقاط قوت بسیار دارد ، بنیه درونی جامعه قوی و مستحکم است ، این استحکام ناشی از ایمان است و از نشانه هایایمان غلبه مردم ایران بر دشمن انقلاب ، کودتاهای ، تحریم های فلج کننده ، فشارهای مختلف داخلی و خارجی ، تهاجم رسانه ای بی سابقه است.

وی معرفی و شناخت بانوان موفق از سوی رسانه را هدف برگزاری جشنواره برشمرد گفت : هویت بخشی بانوان،ارتقای روحیه خودباوری، زنان ، اشتغال زایی ،جوانی جمعیت ، هویت زن مسلمان ، تحکیم بنیان خانواده ،سبک زندگی، زن در ادبیات سیاسی جهان از روش های اجرایی جشنواره حریم رسالت درسال جاری می باشد .
دبیر جشنوا ره بانوان رسانه ای ؛حریم رسالت :
جشنواره حریم رسالت بستری برای بهره مندی از ظرفیت بانوان کشورو ظرفیت بانوان رسانه ای جهان

زهرا جنتی ؛دبیر جشنواره دراین نشست به نقش زن در گفتمان اسلام به عنوان جایگاه فاخر و متعالی اشاره کرد و گفت :الگو ی سوم زن براساس گفتمان اسلامی و رهنمودهای و امامین انقلاب؛حضرت امام خمینی ره و امام خامنه ای مدظله العالی الگوی مستقل از الگوی شرق و غرب و نقش تاریخ ساز و تمدن ساز می باشد.
وی افزود: پیشینه فرهنگی و تاریخی زنان گیلان فاخر و متعالی است که ضمن اعتقاد به اصالت خانواده در عرصه های مختلف فرهنگی،اجتماعی ، سیاسی ،علمی حضور فعال و تاثیرگذار داشته اند‌

جنتی از موفقیت سال گذشته گیلان در برگزاری جشنواره حریم رسالت گیلان را محل دبیرخانه دائمی جشنواره بیان کرد .

وی با اشاره به اهمیت موضوع زن_ رسانه و ظرفیت موجود درگیلان از میزبانی گیلان در برگزاری جشنواره رسانه ای بانوان گفت و اظهار کرد: زنان جهان اسلام می توانند با انتشار آثار خود در موضوعات مطرح شده در ۱۱ قالب در رسانه های ملی و محلی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند ./انتهای پیام


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.