×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:  ترانزیت بیش از ۴۴۲ هزار تن کالا از استان در ۹ ماهه نخست سال جاری

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: طی ۹ماهه نخست سالجاری۴۴۲ هزار و ۸۸۷ تن کالا از استان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۳۳۷ هزار و ۱۶۸ تن از مرز آستارا و ۱۰۵هزار و ۷۱۹تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.به گزارش گیلان پیام، محمد رضا  نازک کار، در نشست کار گروه ترانزیت گفت: طی ۹ماهه نخست سالجاری ۴۴۲ هزار و ۸۸۷ تن کالا از استان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۳۳۷ هزار و ۱۶۸ تن از مرز آستارا و ۱۰۵هزار و ۷۱۹تن  از مرز انزلی ترانزیت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان انواع تخته و پارچه را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یادشده  ذکر کرد.

وی افزود: در این مدت۱۵۰ هزار و ۹۷ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش  داشته، عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در ۹ ماهه سالجاری نیز انواع تخته، ارزن و انواع خوراک طیور بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهارکرد: طی این مدت بالغ بر۲۹۹ هزار ۶۲۱   تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است، میوه و تره بار انواع کاشی و پلی اتیلین نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در ۹ ماهه سالجاری بودند.

نازک کار با اشاره به میانگین تردد روزانه ۱۷۳ دستگاه کامیون و ۴ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا افزود: ۱۹هزار و ۹۰۸ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و ۲۶ هزار و ۸۲۸ دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند. همچنین طی این مدت ۵۰۷ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۵۴۸ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

نازک کار به تشریح وضعیت تردد ۹ ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخت وگفت: در ۹ماهه نخست سالجاری تعداد ۵۸۸هزار و ۷۶۸ نفراز مرز آستارا تردد نموده اند که از این تعداد ۳۰۳ هزار و ۷۱۸ نفر مسافر وارد و ۲۸۵  هزار و ۵۰ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.

وی تصریح کرد: میانگین تردد روزانه مسافر در این مرز ۲  هزار و ۱۸۱ نفر بوده است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.