×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
توسعه نظام سلامت گیلان نیازمند مطالبه‌گری عمومی است/ «فرزندآوری» از اولویت‌های نظام سلامت

گیلان پیام/ عصر امروز نشست رمضانه جمعی از مسئولین و اعضای بسیج جامعه پزشکی گیلان با دکتر محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور سرهنگ حسینی- جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی-مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جمعی از معاونین و مدیران ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به جمعیت زیاد و عقب‌ماندگی نظام سلامت استان، اظهار کرد: ساختارهای فیزیکی نظام سلامت استان متناسب با جمعیت، نیاز استان و آموزش نبوده و در دوره کنونی تمام تلاش خود را برای توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت استان به کار گرفته‌ایم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی ماه های اخیر، افزود: مجوز احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال در رشت از مقام عالی وزارت گرفته شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسعه نظام سلامت استان را نیازمند مطالبه گری عمومی دانست و گفت: گیلان جزو معدود استانهای کشور با عقب‌ماندگی‌های عدیده در بخش سلامت است که پراکندگی بخش‌های آموزشی، درمانی و اداری ، بخشی از آن‌هاست.
دکتر آشوبی، رشد منفی جمعیت را یک چالش عدیده در استان برشمرد و گفت: برنامه محوری و اولویت دار گیلان پس از ارتقای شاخص‌های سلامت، توجه به موضوع جمعیت و تشویق فرزند آوری است.
دکتر آشوبی به موضوع مهم بهداشت و حفظ محیط‌زیست اشاره کرد و افزود: امروزه آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله مدیریت پسماندها، گیلان را به شدت آسیب‌پذیر کرده و باید مراقبت‌ها در استان با جدیت بیشتری انجام شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اجرای پزشک خانواده شهری در استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، مردمی که در چرخه نظام ارجاع خدمت دریافت می‌کنند، خدمات ارایه شده به آن‌ها رایگان خواهد بود.
دکتر آشوبی، خدمات ارایه شده به مردم را در زمره شعار «رشد تولید» دانست و گفت: تحقق این شعار با بهبود کیفیت در ارایه خدمات به مردم و جلب رضایتمندی آن‌ها در نظام سلامت ممکن خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی-مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به تعابیر اسلامی پیرامون ارزشمند بودن اوقات در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به ویژه شب عید فطر برای مغفرت الهی بسیار ویژه است.
وی با اشاره به ارتباط عید سعید فطر و دعای ندبه برای ظهور حضرت حجت‌‌ابن‌‌الحسن علیه‌السلام، افزود: ایام باقی مانده ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جلب نظر مولایمان امام زمان (عج) است.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در این ایام اگر انسان یک بار خدای خود را بخواند و او را صدا بزند، دعا و خواسته‌اش اجابت می‌شود.
گفتنی است در این نشست گزارشی از مجموعه اقدامات بسیج جامعه پزشکی از جمله طرح نفس که منجر به نجات جان فرزندان سقط می‌شود نیز از سوی دکتر علی صدر، مسوول بسیج جامعه پزشکی گیلان و تیم فعال این طرح در شهرستان املش ارایه شد.انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.