×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
از تلاش برای ایجاد طرح های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان تا ارائه خدمات حمایتی، درمانی، فرهنگی

گیلان پیام/حمیدرضا امیری با اشاره به اینکه کمیته امداد کوچصفهان موفق به اجرای ۲۴۹ طرح اشتغال طی سال گذشته گردید، افزود: برای ایجاد این تعداد طرح اشتغال، ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد امام(ره) کوچصفهان ادامه داد: از این تعداد، ۵۶ طرح شهری و ۱۹۳ طرح روستایی بود که از میان ۴۸ زن سرپرست خانوار موفق به ایجاد اشتغال شدند.
وی، اضافه کرد: طرح های اشتغال اجرا شده شامل کشاورزی و باغداری، خرید ماشین آلات کشاورزی ، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و فعالیتهای صنعتی ، خدمات و سایر فعالیت ها بود.
امیری با بیان اینکه یکی از اقدامات کمیته امداد در راستای توانمندسازی، برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای می باشد، گفت: طی سال گذشته تعداد ۱۹۴ نفر از مددجویان موفق به شرکت در دوره های مختلف آموزشی و اخذ مدرک گردیدند.
رئیس کمیته امداد امام(ره) کوچصفهان با اشاره به ساخت و تعمیرات مسکن محرومین طی سال گذشته، گفت: تعداد ۱۱ واحد مسکن برای مددجویان با ارزش ریالی ۱۶ میلیارد ریال احداث گردید. همچنین تعداد ۳۷ مورد تعمیرات مسکن محرومین با هزینه ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.
وی، از جمع آوری ۸۰ میلیارد ریال کمک های مردمی در قالب صدقات، مناسبت ها و زکات طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال توسط حامیان و خیرین به حساب ۲۷۰ فرزند یتیم و محسن این شهر واریز گردید.
امیری، با بیان اینکه تعداد ۱۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، گفت: مبلغ بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدین منظور اختصاص یافت.
رئیس کمیته امداد امام(ره) کوچصفهان با اشاره به پرداخت ۱۴۷ فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به خانوارهای تحت حمایت، گفت: طی سال گذشته ۶۶ مورد کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان و ۱۵ کمک هزینه ازدواج به نودامادان به ارزش ریالی ۱۳ میلیارد ریال پرداخت شد.
امیری، به خدمات فرهنگی و آموزشی به دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته بیش از ۴۹۰ میلیون ریال صرف پرداخت کمک هزینه های تحصیلی، خدمات آموزشی و مشاوره، برنامه های اردویی و … شد.
وی، با بیان اینکه تعداد ۴۹ نفر پوشینه بگیر ، ۶۷ نفر بیمار صعب العلاج و ۴ نفر بیمارخاص تحت پوشش این نهاد هستند، ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۹۳۹ نفر از خدمات درمانی بهره شدند که در این خصوص یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال هزینه پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد کوچصفهان در پایان از همراهی و کمک های مردم خیّر و نوعدوست تقدیر و تشکر نمود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.