×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارائه بیش از ۴۰۰۰ مشاوره حقوقی رایگان طی ده ماهه نخست سال جاری

گیلان پیام/ دکتر عباس اهرابی “مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان” در این همایش، با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۷ هزار خانوار در استان گیلان تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان می باشند، گفت: طی ده ماه نخست سال جاری بیش از ۲۰ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد گیلان از خدمات حقوقی و قضائی این نهاد بهره مند شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با برشمردن حمایت های حقوقی و معاضدت قضایی مددجویان، گفت: ارائه مشاوره‌های حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی، راهنمایی و حمایت حقوقی برای اجرای احکام و سازش بین اصحاب دعوی و همچنین معرفی مددجویان برای اخذ وکیل معاضدتی از جمله اقدامات حقوقی این نهاد برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف تحت حمایت است.
وی، تصریح کرد: صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند از جمله اهداف مهم کمیته امداد است.
اهرابی با بیان اینکه تا کنون ۲۷۰ وکیل نیکوکار جهت وکالت معاضدتی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اعلام آمادگی نموده اند، اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون ۷۶ مددجوی تحت حمایت جهت اخذ وکیل معاضدتی به کانون وکلای استان معرفی گردیدند و همچنین طی سال جاری ۱۷۶ مددجو تححت حمایت از خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضائی به صورت رایگان بهره مند شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، یادآور شد: آگاه‌سازی و هدایت مددجویان تحت حمایت درخصوص مسائل حقوقی و قضایی از جمله فعالیت‌های این نهاد است و بسیاری از مددجویان به هنگام بروز مشکلات حقوقی و قضایی به حقوق قانونی خود آگاه نبوده و در احقاق حقوق حقه خود دچار کاستی و ناتوانی می‌شوند، لذا در این راستا کمیته امداد امام(ره) استان میز خدمت حقوقی را راه اندازی نموده است که طی ده ماه نخست سال جاری بیش از ۴ هزار مشاوره رایگان حقوقی از این طریق انجام شد.
وی، در انتها ضمن تقدیر از تمامی خیّرین و نیکوکاران، خاطرنشان کرد: مجموعه خدمات ارائه شده در حوزه حقوقی و قضائی توسط وکلای نیکوکار و خیّرین طی سال جاری، موجب کاهش هزینه ها در حدود ۶ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال شده است.
حمایت و توانمندسازی محرومین وظیفه ذاتی دادستانی است
سید مهدی فلاح میری “دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان” نیز در این همایش ضمن تجلیل از زحمات مجموعه کمیته امداد، گفت: حمایت و توانمندسازی قشر محروم و نیازمند وظیفه ذاتی دادستانی است و در این راستا اداره ای با محوریت رسیدگی به امور ایتام و مهجورین راه اندازی شده است.
فلاح میری با بیان اینکه دادستان باید عهده دار امور ایتام باشد، افزود: از تمام نیکوکاران و خیّرین میخواهم در این مسیر به کمیته امداد یاری رسانند تا آنچه که وظیفه ما هست به درستی انجام دهیم.
دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان، با تقدیر از نخبگان تحت حمایت کمیته امداد، گفت: این عزیزان با اراده آهنین و فولادین خود توانستند در مسیر سخت زندگانی خود گام های استوار و بزرگی بردارند و افتخار آفرین شوند.
گفتنی است در انتهای همایش از تعدادی از نخبگان تحت حمایت، خیّرین و مددکاران تجلیل به عمل آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.