×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پرداخت بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک بارداری توسط تامین اجتماعی لنگرود

گیلان پیام/ عبدالرضا رضائی سرپرست تامین اجتماعی شعبه لنگرود در گزارشی به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، مهمترین آمار و عملکردهای این مجموعه در سالجاری را تشریح نمود .
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند از روند رو به رشد و گسترش پوشش بیمه ای در این منطقه در سالهای اخیر خبر داده و اظهار داشت ۲۰۵۰۰ نفر از این تعداد بیمه شدگان اصلی و ۷۵۰۰ نفر نیز مستمری بگیر هستند و بقیه افراد تبعی آنها میباشند که از پوششهای درمانی و سایر تعهدات مربوطه براساس ضوابط قانونی بهره مند میگردند .
سرپرست تامین اجتماعی شعبه لنگرود با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری ( مشمولین قانون کار ) در ماههای سپرس شده سالجاری نسبت به اسفند ۱۴۰۰ با ۵/۷ درصد رشد به ۹۳۰۰ نفر رسیده ، اظهار داشت با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از اواسط سال گذشته ، در روند رشد زیرگروههای بیمه حرف و مشاغل آزاد نیز شاهد افزایشی چشمگیر بوده ایم به گونه ای که تعداد بیمه شدگان این بخش با نزدیک ۸ درصد رشد به بیش از ۵۰۰۰ نفر رسیده است .
عبدالرضا رضائی در بخش دیگری از این گزارش که در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر ارائه گردید با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از تعهد بیمه بیکاری سازمان در سطح شهرستان برخوردارند اذعان داشت در سالجاری ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت این تعهد به مشمولین پرداخت گردیده است .
وی همچنین به پیوستن افزون بر ۵۵۰ نفر به جرگه مستمری بگیران شهرستان طی سالجاری اشاره و خاطر نشان ساخت ۴۷۰۰ بازنشسته ، ۴۳۰ ازکارافتاده و افزون بر ۲۴۰۰ بازمانده در قالب ۱۸۰۰ پرونده فوتی ، جامعه مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی لنگرود را تشکیل داده و این گروه ماهانه رقمی در حدود ۴۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت دریافت مینمایند .
سرپرست تامین اجتماعی شعبه لنگرود با تاکید بر اینکه افزایش همزمان تعداد مستمری بگیران در کنار رشد بی سابقه مبلغ افزایش آن در سالجاری ، سبب بالارفتن میزان تعهدات این بخش از ۲۴ میلیارد تومان ماهانه در سال ۱۴۰۰ به نزدیک ۴۰ میلیارد تومان در سالجاری گردیده ، این امر را بیانگر رشدی ۶۵ درصدی برشمرد .
عبدالرضا رضائی همچنین از توسعه خدمات غیرحضوری در بستر اینترنت و افزایش دامنه سرویس های الکترونیکی سازمان در بستر سامانه مربوطه با هدف کاهش و حذف مراجعات به عنوان یکی از رویکردهای اتخاذی در مسیر تحولات دیجیتالی یاد نموده و اذعان داشت تمامی درخواستهای تعهدات شامل انواع غرامتها ، کمک هزینه ها و مستمری ها در حال حاضر از طریق این مسیر امکانپذیر است .
وی در این خصوص اظهار داشت تعداد ۴۶ فقره کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان در سالجاری از این مسیر و به صورت کاملاً غیرحضوری انجام پذیرفته است .
همچنین پرداخت ۷۷۴ فقره غرامت ایام بیماری و کمک بارداری با مبلغ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر تعهدات ارائه شده توسط شعبه لنگرود طی سالجاری به مشمولین بوده است ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.