×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی جشنواره چندقلوها در استان گیلان

گیلان پیام/ نخستین جلسه هم‌اندیشی برگزاری جشنواره چندقلوها با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن اجتماعات معاونت آموزشی برگزار شد.
در این نشست فیروز نصیرزاده – مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بروز چاله جمعیتی در استان گیلان، گفت: کاهش جمعیت در گیلان یک مسئله نگران کننده است.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط، گفت: همکاری با ادارات در برگزاری این جشنواره می‌تواند نسبت به جلب نظر تمام استان برای حمایت از طرح‌های جوانی جمعیت اقدام شود.
در ادامه جلسه دکتر مهران احسانی – مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی، با تاکید بر خروج از کلیشه‌ها در روند برگزاری این جشنواره، گفت: باید از کلیشه‌ها در خصوص جوانی جمعیت عبور کنیم.
وی با بیان اینکه امروز با رشد منفی درزاد و ولد مواجه هستیم، افزود: ۳۰ هزار تولد سالانه در ۱۵ سال قبل به ۱۵ هزار تولد در امروز رسیده است. این موضوعی است که باید برای مردم تشریح شود.
همچنین فاطمه خبازکار – مسئول دبیرخانه قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت، با اشاره به اینکه نرخ تولد در استان گیلان در حال حاضر یک فرزند است، گفت: به صورت میانگین در گیلان جمعیت خانوار سه نفره است و بخشی از آن شامل خانواده‌هایی است که زوج جوان با پدر یا مادر سالمند خود زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ۴۲۲ هزار سالمند در گیلان، گفت: ۷۳ قانون در خصوص جوانی جمعیت وجود دارد که ۶۰ درصد آن مربوط به وزارت بهداشت است.
وی همچنین با تاکید بر هم‌افزایی دستگاه‌ها جهت عبور از بحران جمعیتی موجود، گفت: متاسفانه در میان مردم استان گیلان دغدغه افزایش جمعیت وجود ندارد.
در ادامه جلسه دکتر مرتضی شعبانی مسئول واحد روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت با ابراز نگرانی از آینده جمعیتی در استان گیلان، گفت: قرار گرفتن یک همایش علمی در کنار جشنواره چندقلوها جهت ارائه راهکار علمی برون‌رفت از بحران موجود یکی از اقدامات مهم در راستای طرح جوانی جمعیت خواهد بود.
وی همچنین با بیان اینکه کار در حوزه جوانی جمعیت، کار فرهنگی محسوب می‌شود، تاکید کرد: برای این موضوع می‌بایست دانشگاه‌ها نیز درگیر شوند.
در ادامه جلسه حسین قهرمانی نماینده شهرداری رشت در این جلسه با تاکید بر اقدامات فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت، اظهار داشت: باید با تقسیم وظایف و مشخص شدن شرح وظایف دستگاه‌ها اقدامات لازم جهت فعالیت‌های هرچه بیشتر در زمینه جوانی جمعیت انجام شود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از معضلات موجود در وضعیت جمعیتی مربوط به مسائل اقتصادی و معیشتی باز می‌گردد، گفت: شهرداری رشت با تمام توان از طرح جوانی جمعیت حمایت خواهد کرد.
همچنین در ادامه جلسه سعید علیپور مسئول واحد روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز با اشاره به اهمیت جایگاه مرکز مطالعات مجلس و پژوهشکده گیلان‌شناسی، به اهمیت جایگاه پژوهش در بدست آوردن راهکارهای برون‌رفت از معظلات موجود اشاره کرد.
وی با بیان اینکه باید تبلیغات در حوزه جمعیت نرم و غیرمستقیم باشد، گفت: باید تبلیغات حوزه جوانی جمعیت در رسانه‌های مورد اعتماد مردم انجام شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.