×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولید محتوا در حوزه فرزندآوری تقویت شود

گیلان پیام/وی یادآور شد: باید در پژوهش های دانشگاهی به مساله جوانی و جمعیت توجه کرد و از اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی به تحقیق و پژوهش های مرتبط با این موضوع اختصاص داد.استاندار گیلان فرهنگسازی رسانه ها برای فرزندآوری و افزایش جمعیت را با اهمیت دانست و یادآور شد: فرهنگ سازی هدفمند درمورد افزایش باروری از طریق شناخت مخاطبان آگاه و تحصیلکرده و بهره گیری از شواهد علمی و ارائه مطالب اقناعی برای آنان نقش مؤثری در تغییر ایده و رفتار زوجین در مورد باروری دارد.
وی با اشاره به اهمیت این موضوع تصریح کرد: خانواده را می‌توان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی از ابتدای تاریخ تاکنون دانست که بنیان شکل‌گیری جوامع پیشرفته و خاستگاه فرهنگ ها، تمدن ‌ها و تاریخ بوده است. وی هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به آرامش و همچنین تقویت استقلال و خودباوری خواند و افزود: فرزندآوری در تحکیم بنیان خانواده اهمیت بالایی دارد.
دکتر عباسی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر جامعه ای محسوب می شود، توجه به امر فرزندآوری را امری مهم خواند و گفت: متاسفانه رشد جمعیت در کشور روند نزولی دارد که این امر آینده کشور را با مخاطرات مهمی از جمله پیری جمعیت ، کمبود نیروی انسانی کارآمد و نیز شکاف بین نسلی مواجه می کند.
وی افزود: تغییر سبک زندگی ، کم توجهی به آموزه های دینی ، ترس از مشکلات اقتصادی و نیز الگوپذیری از فرهنگ بیگانه از دلایل اصلی جوانان به ازدواج و فرزندآوری است که این مساله خود نشان دهنده کم کاری دستگاه های متولی در امر جوانی و جمعیت از تربیت تا اشتغال و امنیت اجتماعی است.
استاندار گیلان توطئه دشمنان را تجاوز به حریم امن خانواده ایرانی دانست و افزود: جمعیت و خانواده در سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب مورد توجه بوده و دولت سیزدهم نیز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را با جدیت دنبال می کند.استاندار گیلان از فرمانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی خواست تا در حوزه عملکردی خود به مساله جوانی و جمعیت توجه و تکالیف خود در خصوص حمایت از این مساله را به نحو شایسته اجرا کنند.
در ادامه این جلسه دکتر عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت ضمن تبریک هفته بیمه سلامت گزارش کاملی از فعالیتهای انجام شده درخصوص جوانی جمعیت وارائه خدمات درمانی ناباروی توسط اداره کل بیمه سلامت را برای حاضران تشریح نمودند. وی خاطر نشان کرد: بیمه سلامت براساس بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقاء بالندگی وجوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری هزینه های درمان زوجهای نابارور را پرداخت می کند.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از فرزندآوری در دستور کار بیمه سلامت قرار دارد افزود: زوجین نابارور تا سن ۴۹ سالگی زوجه می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.وی خاطر نشان کرد: کسانی که به مراکز غیرطرف قرارداد جهت درمان ناباروری مراجعه نمایند می توانند با ارائه اسناد درمانی به اداره ،هزینه درمانی خود را دریافت نمایند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.