×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ظرفیت های خوب منطقه آزاد انزلی در زمینه توریسم حلال و جذب گردشگران مسلمان کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر

گیلان پیام/ در جریان این گفت و گو که دو طرف بر مباحث توسعه منطقه آزاد انزلی تاکید داشتند، فرهادی بیان کرد: یکی از مزیت‌های منطقه آزاد انزلی موضوع تبدیل شدن این منطقه به قطب گردشگری کشور است که البته برای زیرساخت‌های آن، هنوز فضای تکمیل و توسعه داشته و دارد. با این وجود نزدیکی منطقه آزاد انزلی به جمعیت حدود ۳۰ میلیونی داخل کشور و ورودی هفتگی حدود ۵۰هزار خودرو شرایط را برای سفر به استان گیلان و منطقه آزاد و استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی و گردشگری فراهم کرده است.
عیسی فرهادی با تأکید بر این موضوع که منطقه آزاد انزلی از توانمندی های متنوعی در صادرات کالا در حوزه خزر و اوراسیا برخوردار است، بیان کرد: این مهم به واسطه پیوستن ریل به بندر کاسپین که موجب اتصال به بازارهای جهانی و نقش آفرینی اصلی این بندرِ نسل جدید در کریدور شمال جنوب می‌شود قابل تحقق بوده، چنانکه همزمان با این موضوع بسیاری دیگر از پروژه‌های زیربنایی و اجرایی همچون احداث اسکله رو رو، نیز در حال تکمیل و نهایی شدن است
وی با تأکید بر راهبرد کار صادقانه و جهادی با محوریت انسانی و دینی از سوی سازمان متبوع خود، نظرات و توصیه‌های امام جمعه شهرستان بندرانزلی را راهبردی برای تلاش و کار بیشتر در منطقه آزاد انزلی دانست .
در ادامه حجت الاسلام شمس الدین نیز با اشاره ضرورت جلوگیری از انحرافات و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت امام زمان (عج) تصریح کرد: در این ۴۳ سال از گذشت انقلاب اسلامی فراز و فرودهایی در طی این مسیر داشتیم که اکنون وارث مشکلات گذشته و راههای نرفته بسیاری هستیم.
وی منطقه آزاد انزلی را به عنوان یک مرکز استراتژیک در شمال کشور که دارای نقش مهمی در حوزه اقتصادی و گردشگری بوده و می باشد معرفی کرد و افزود: اما با توجه به توانمندی های اقتصادی منطقه و استان، یکی از خواسته‌های من شتاب اقتصادی در این مجموعه است.
امام جمعه شهرستان بندر انزلی، با اشاره به اینکه در گذشته چه برای انزلی و چه استان با تصمیم گیری‌هایی که اتخاذ شد علیرغم امکانات موجود، این خواسته برآورده نشد اضافه کرد: بنابراین یکی از انتظارات جهت دهی به انتظارات و دارا بودن چشم انداز و هدف مشخص و قابل تحقق است، در عین حال شتاب فوق العاده هم با بهره گیری از مشورت متخصصین و کارشناسان خبره و کاربلد در این حوزه محقق می شود که می توانند به مجموعه اهداف و برنامه‌ها سرعت بیشتری بخشیده و لازمه دستیابی به این تراز در همه کارها نیز مجریان متعهد است، مجریانی که در نظام اسلامی به کار جهادی و اقتصادی اعتقاد داشته باشند.
حجت الاسلام شمس الدین دربخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اهمیت اجرای تمام وظایف سازمانی منطقه آزاد انزلی، بیان کرد: علاوه بر این در موضوع گردشگری با شرایطی که در کشور داریم، نسبت به هنجارهای اجتماعی که دشمنان ایجاد می کنند باید هوشمندانه رفتار کنیم. گردشگری در استان گیلان و منطقه آزاد انزلی از نظر آمار مناسب است اما باید به دنبال درآمدزایی، ایجاد زیرساخت ها، امکانات و برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی به منظور ماندگاری بیش از پیش گردشگران و درآمدرزایی بود در نتیجه لازم است ضمن تکمیل بسته‌های گردشگری برای خصوصا خانواده‌ها، برای حدود دینی شرعی آن نیز ورود کند.
وی در پایان تصریح نمود: یکی از راهکارها و فرصت های منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری توجه به توریسم حلال و گردشگری اسلامی جهت جذب گردشگران کشورهای منطقه قفقاز، آسیای میانه و روسیه است که تا کنون مغفول مانده و باید جزو اولویت های سازمان منطقه آزاد انزلی باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.