×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان عنوان کرد:   تاثیر برف بر ۳۷ درصد خطوط انتقال و فوق توزیع برق گیلان

 

 

 

  برق

از میزان یک‌هزار و ۷۵ کیلومتر از خطوط انتقال و فوق توزیع برق گیلان معادل ۳۷ درصد تحت تحت تاثیر بارش برف اخیر قرار گرفت.عظیم بلبل آبادی درنشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با گرامیداشت ایام دهه فجر و با اشاره به بحران برف در استان اظهار داشت: هنوز خود را در شرایط عادی نمی‌بینیم و عملیات ترمیم خطوط به اتمام نرسیده است.

بلبل آبادی افزود: در استان ۵۰ سانتی‌متر برف پیش‌بینی شده بود اما عملا میزان بارش برف به طور میانگین ۷۵ سانتی‌متر همراه با وزش باد با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر رسید.

وی افزود: وضعیت پیش آمده سبب خارج شدن وضعیت از حالت عادی بود بطوریکه پست‌های انتقال و فوق توزیع برق گیلان دچار مشکل شدند.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه این استان دو هزار و ۸۷۰ کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع دارد، یادآور شد: از میزان یک‌هزار و ۷۵ کیلومتر از خطوط انتقال و فوق توزیع برق گیلان معادل ۳۷ درصد تحت تحت تاثیر بارش برف اخیر قرار گرفت.

بلبل‌آبادی تجمع برف روی خطوط انتقال برق را موجب نزدیک شدن خطوط برق به سطح زمین اعلام کرد و افزود: در ساعت‌های اولیه بارش برف همکاران ما در بیشتر مسیرها پیاده تردد می کردند تا خودشان را به پست توزیع برسانند.

وی با بیان اینکه مردم استان گیلان هنگام در برف پیش آمده با مشکلات جدی در حوزه برق رو برو شدند، متذکر شد: بنده مراتب عذرخواهی خود را چه در حوزه توزیع و چه برق منطقه ای که سبب عدم تامین برق برای هم استانی هایم شد اعلام می‌دارم.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان از سقوط ۸ دکل برق در این بارش اخیر برف خبرداد و افزود: این دکل ها ۲ عدد در خمام، ۵ عدد خط انشعابی در لشت نشا و یک عدد هم در منطقه آزاد انزلی بود.

وی با بیان اینکه صنعت برق بسیار هزینه بر است، یادآور شد: برای یک نیروگاه ۱۰۰۰مگاواتی ۸ هزار میلیارد تومان برای راه اندازی و انتقال آن هزینه می‎شود.

بلبل آبادی در مورد پروژه های قابل افتتاح برق منطقه ای گفت: پروژه پست ۶۳/۲۰کیلوولت مسکن مهر انزلی، پروژه پست توحید گلسار، پروژه پست صومعه سرا از جمله مواردی است که تا پایان سه ماهه اول ۹۶ با بیش از یکصد میلیارد تومان به بهره برداری می‏‌رسد.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با تاکید بر حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: مهمترین مزیت این نوع انرژیی آلاینده نبودن و سازگار بودن با محیط زیست است.

وی افزود: انرژی بادی موهبتی است الهی که گیلان ۳ هزار مگاوات در منطقه منجیل دارد و این پتاسیل استثنایی است. همچنین در بخش خورشیدی نیز ۶۰ مگابایت در استان فعال است.

بلبل آبادی داشت: در سال های اخیر تمرکز ما بیشتر بر احداث نیروگاههای تجدید پذیر مثل بادی، خورشیدی و آبی است و امید داریم تا ۲ سال آینده این نیروگاهها به بهره برداری برسند.

وی صنعت برق در گیلان را در سه محور تولید، انتقال و فوق توزیع عنوان کرد و گفت: نیروگاه‌ها عهده دار تولید برق مصرفی گیلان و مازاد مصرف استان هستند و برق تولید شده مازاد مصرف استان گیلان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: از اواخر سال گذشته با همکاری سازمان انرژی نو و سازمان هواشناسی توانستیم مطالعات را بر موضوع پتانسیل انرژی خورشیدی آغاز کنیم و رویکرد آن را تغییر دهیم که خوشبختانه مورد استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است .
وی در زمینه اقتصاد مقاومتی ابراز کرد : شرکت برق منطقه ای دو پروژه تکلیفی را در دست اجرا دارد ، که در بخش مقیاس کوچک از حدود ۱۵۰ مگاوات عقد قرارداد با بخش خصوصی ،به میزان ۲۵مگاوات آن در بحث پروژه های اقتصاد مقاومتی تکلیف شده است .
مهندس عظیم بلبل آبادی همچنین در بحث کاهش تلفات ، شرکت برق منطقه ای گیلان به عنوان بهترین و بهینه ترین در شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان اعلام کرد که با ۱٫۶۳ % تلفات در کف قرار دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.