×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

 

جهاد

تا کنون موردی از ابتلا به بیماری آنفولانزای مرغی در گیلان مشاهده و گزارش نشده است.


به گزارش گیلان پیام، مدیرکل دامپزشکی گیلان اعلام کرد : در روزهای اخیر با شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان یا آنفولانزای مرغی در برخی از مناطق کشور از جمله استان همسایه گیلان، بررسی های ویژه ای در مرغداری ها،روستاها و کشتارگاه های استان صورت گرفت که نتیجه آن عاری بودن گیلان از وجود آنفولانزای مرغی است.
سهراب عاقبتی با اشاره به اینکه ویروس آنفولانزای مرغی از طریق پرندگان مهاجر به ماکیان خانگی حاشیه تالاب ها و آبگیرها سرایت می کند افزود : این ویروس از طریق تماس مستقیم با ماکیان و پرندگان منتقل می شود.
وی خونریزی در ساق پا ، آبریزش بینی،تلفات پی درپی و بی حالی را از علائم اصلی شیوع این بیماری در ماکیان بر شمرد و به روستاییان و پرورش دهندگان مرغ های صنعتی توصیه کرد این علائم را جدی بگیرند.
مدیرکل دامپزشکی گیلان با تاکید بر اینکه مردم حتما تخم مرغ و مرغ های بسته بندی شده با نشان بهداشت را خریداری کنند گفت : ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در حرارت بالا و پختن کامل مرغ و تخم مرغ از بین می رود و قابل انتقال نیست.
سهراب عاقبتی همچنین از مردم خواست در صورت تماس با ماکیان و پرندگان حتما دست هایشان را با آب و صابون بشویند و از تماس کودکان با ماکیان جلوگیری کنند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.