×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
حذف برخی کارکنان ،رقبای قانون و منتقدین درون نظام در گیلان،قطعأ روندی خسارت بار خواهد بود


✍گیلان بهتر نوین

گیلان پیام/ گیلان با داشتن حاصل خیز ترین زمین های کشاورزی، ظرفیت های بالقوه و بالفعل گردشگری و صنعتی ، پایانه های تجارت دریایی و زمینی و سواحل طولانی و قشنگ، می تواند جایگاه ویژه ای در تامین درآمد کشور و تولید ثروت و اشتغال داشته باشد. این جایگاه اگر بدرستی و با استفاده از تمام مولفه های مادی ، معنوی و مدیریتی مورد بهره برداری قرار گیرد، می تواند در تحقق مطالبات مردم در زمینه ی اشتغال، رونق کسب و کار و شکوفایی اقتصادی استان و کشور تاثیر زیادی داشته باشد.
با توجه به تغییرات در مدیریت اجرایی و روی کار آمدن دولت سیزدهم و بر اساس شعار ها،ادعا ها و برنامه های اعلام شده توسط این دولت با توجه به هماهنگی بی‌سابقه ی قوای سه‌گانه در کشور می بایست شاهد اقدامات وسیع تر، پر شتاب تر و کیفی تر از گذشته برای رونق دوباره ی کسب و کار و روان شدن چرخ فرسوده و کم بازده ی اقتصاد گیلان، حل مشکلات عدیده ی پیش روی فعالان واقعی اقتصادی در زمینه های مختلف و همچنین رفع مشکلات اشتغال متقاضیان زیاد کار باشیم.
موضوعاتی که به نظر می رسد با توجه به واقعیت ‌های موجود و ادامه ی مشکلات با شتابی بیشتر در زمینه‌های گرانی،بیکاری رو به افزایش،ارائه ی خدمات نامطلوب از طرف بخشهای دولتی و غیر دولتی ، با آمدن استاندار جدید گیلان و اجرای جنگ سیاست ها و برنامه های دولت سیزدهم در گیلان به نظر می رسد با کمترین توجهی و چشم اندازی برای بهبودی مواجه است و با کمال تأسف درب باز هم بر همان پاشنه ی ناکارآمدی و وجود مشکلات می چرخد و عناصر و عوامل کند کننده ی رونق اقتصادی گیلان در زمینه های مختلف با شتابی بیشتر به جولان سیاست ها و اعمال غیر کارگشای و غیر کارشناسانه در اقصی نقاط سیاست گذاری و اجرایی استان خودنمایی میکند.
به گواه کارشناسان و واقعیت های موجود به نظر می رسد، احتمالا روند فعلی فعالیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دراستان به دلیل نوع سیاست ها و برنامه های حاکم در بسیاری از بخش ها، تجربه ای شکست خورده در دولتهای نهم و دهم و بدون سود و منفعت برای ساکنان و اهالی استان ارزیابی می شود. موضوع اعمال سیاست های غیر کارشناسانه در دولت سیزدهم و انتقاد به آن به این معنا نیست که تمام سیاست های دولت آقای روحانی بدون عیب و کمبود بوده است،نخیر بلکه در مواردی ضعف و نقصان های فراوانی هم وجود داشت، ولی جنس مشکلات در دوره ی روحانی از جنس دیگری بود که توسعه طلبی و زیاده‌خواهی های تندروهای آمریکایی از جمله ترامپ مسبب آن در جریان جروج از توافق تاریخی برجام بود.چون تا زمانی که برجام عملیاتی شده بود تورم در آستانه ی تک رقمی شدن بود و مردم زندگی نسبتاً قابل تحملی داشتند و اوضاع بخوبی پیش می رفت ،زیرا دولت روحانی برای کار اجرایی پلتفرم داشت.
اما به نظر می رسد،دولت آقای رئیسی به علت نداشتن پلتفرم منسجم و منطقی با اقدام به جراحی اقتصادی بدون وجود ثبات اقتصادی و گردابی که دولت سایه در دوران دولت آقای روحانی برای آن دولت کارشکنی می کرد،عواقب آن کارشکنی‌های دولت سایه،یقه ی دولت آقای رئیسی را گرفته و آن را به ‌چالش جدی کشیده است.
بخش کشاورزی ؟!
در زمینه ی کشاورزی آیا درب، باز هم بر روی همان پاشنه تولید غیر اقتصادی و غیر مدرن نخواهد چرخید؟ آیا از زمینهای حاصل خیز گیلان در تولید محصول برنج و سایر محصولات کشاورزی بر اساس پتانسیل ها، ظرفیت ها و نیازهای استان و کشور بهره برداری منطقی خواهد شد؟
صنایع…..؟!
در زمینه ی تولید صنعتی و صنایعی که از قدیم الایام در گیلان وجود داشت و زمانی گیلان در زمره ی ۵ استان صنعتی کشور محسوب
می شد، آیا سیاست ها و برنامه ریزی های دولت سیزدهم برای نوسازی و باز سازی صنایع مهم در گیلان عملیاتی خواهد شد و رونق اقتصادی به بخش صنعت و معدن استان باز خواهد گشت؟
آیا اکنون به ادعای برخی مدیران ارشد، اقدامات اساسی در حال انجام است یا اینکه فقط با مصاحبه ها،پروپاگاندا و تشکیل همایش ها و ارائه آمار غیر واقعی و…،با این توصیف آیا در حال احیای صنعت گیلان هستند؟ اگر چنین باشد پس این همه بیکار چرا مشغول کار نمی شوند؟!
بخش توریسم و گردشگری ؟!
در زمینه ی گردشگری تا به امروز که چندین دهه از برنامه ریزی و اجرای سیاست های مختلف می گذرد به چه توفیقاتی دست پیدا کرده ایم و تولید ثروت و اشتغال توسط این بخش مهم در گیلان چند درصد بوده است؟

آیا هم اکنون نیز درب، بر روی پاشنه ی قدیم نمی چرخد که همان ناکار آمدی و هدر رفت امکانات مشاهده می شود و تولید ثروت هم تقریبا هیچ است؟
سیاست حذف کارکنان و نیروهای قانونی درون نظام خسارت های جبران ناپذیری ببار خواهد آورد
حال با توجه به اینکه کشور و مردم در شرایطی بسیار دشوار از همه نظر قرار دارند، از دولت سیزدهم و حامیان آن درخواست می شود ،حداقل دیگر هیجانات غیرواقعی ایجاد نکنند خدای ناکرده با نعل وارونه زدن و سیاسی کاری و فقط دولت آقای روحانی و دیگران را متهم کردن و مسبب و عامل وضع موجود دانستن،بی برنامگی های خود را در اداره ی کشور را توجیه نکنند ! .
این قلم و بسیاری از منتقدان ،دولت آقای روحانی نسبت به برخی عملکرد های ضعیف و عدم شجاعت شان و دولت شان،نقدهای جدی داشتیم و داریم و اعتقاد داریم در برخی امور سهل انگاری صورت گرفته است.
ولی باید تحلیل مشخص از اوضاع مشخص داشت و درک کرد که دولت آقای روحانی در چه شرایط دشواری کشور را تحویل گرفت و در ادامه با تحریم های کمرشکن ترامپ دامنه ی مشکلات کشور جندین برابر شد.
همچنین مدیران ارشد نظام در استان ،بویژه جناب آقای دکتر عباسی استاندار محترم گیلان باید بدانند،دور کردن و حذف شماری از مدیران و دلسوزان ملک و ملت و تحت فشار قرار دادن دگر اندیشان صلح جو و مدنی و کثیری از اصلاح طلبان و میانه روها از بدنه ی نظام،به هیچ عنوان به نفع ثبات،امنیت و منافع ملی کشور نبوده و نیست.
دور کردن و حذف اصلاح طلبان درون نظام و حتی میانه‌رو ها و دگراندیشان صلح جو و مدنی از نظام و حاکمیت یعنی کم کردن حامیان نظام، این نکته ی کلیدی باید مورد توجه مسئولان ارشد و خیرخواهان نظام و کشور باشد.
انصافاً دولت روحانی یک خصیصه ی‌ قابل تأمل در ارتباط با استفاده از نیروی انسانی تقریباً بدون اتیکت سیاسی و جناحی داشت و در این زمینه کارنامه ی قابل دفاعی دارد.تنگ کردن دایره ی نیروهای خودی و گسترده تر کردن دایره ی به اصطلاح غیر خودی به هیچ عنوان با امنیت و منافع ملی سازگاری ندارد.
در این اخباری که از بلاتکلیفی برخی مدیران کارکشته و با تجربه ی دولت سابق در ستاد استانداری گیلان و تلاش برای لغو قرارداد کاری برخی دیگر از نیروهای خادم می رسد ،نگران کننده است و از جناب آقای دکتر عباسی استاندار محترم گیلان که دارای سوابق مدیریت نظارتیتقنینی اجرایی ‌کلان دارند،انتظار است با رواداری بیشتر نسبت به نیروهای خادم و کاربلد نظام به عنوان سرمایه های نظام برخورد نمایند./ انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.