×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت مطرح کرد: برند سازی رشت ، گامی موثر در توسعه اقتصادی و فرهنگی

شهرداریتدوین کاربست همکاری با مجمع شهرداران آسیایی و تفاهم‌ نامه ‌های اخیر شهرداری با انجمن مجموعه‌داران ایران و انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها به منظور توسعه ارتباطات فرهنگی و با هدف گرد آوری داشته ها ، تقویت هویت ملی و گسترش روابط فی مابین با نهادهای تاثیر گذار در حوزه بین المللی انجام شده است.به گزارش گیلان پیام، قدیمی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت با اشاره به گام ‌ها یی که با رویکرد تقویت ارتباطات ملی و روابط بین‌الملل شهرداری رشت انجام شده ، اظهار داشت : در دو روز اخیر در سه حوزه ، دو تفاهم‌ نامه مهم امضا و در حوزه دبیر خانه مجمع شهرداران آسیایی نیز  تدوین کار بست همکاری آغاز شد.

همکاری با  انجمن مجموعه داران ایران گامی مثبت در جهت بازآفرینی هویتی شهر رشت

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد : انعقاد تفاهم‌ نامه با انجمن مجموعه ‌داران ایران ، به دلیل اسناد و مدارکی که در اختیار این انجمن به صورت علمی و تاریخی وجود دارد  ، برای گرد آوری و به تصویر کشیدن غنای اسنادی  و هویتی شهر رشت موثر خواهد بود  و قطعاً این تفاهم‌ نامه  ، آورده ‌هایی برای رشت خواهد داشت و می‌توانیم بانک اطلاعاتی خوبی از آنچه در گذشته داشتیم و تطبیق آن با وضع موجود داشته باشیم .

وی افزود : سیاست های اخیر مجموعه مدیریت شهری رشت در طرح باز آفرینی شهری مبتنی بر باز آفرینی هویتی است و مکان‌ هایی به موضوعاتی از این دست  اختصاص داده شده است  که با حمایت و مصوبه اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت در راستای  راه اندازی خانه رشت و خانه مشروطه ، بارگذاری فرهنگی و محتوایی خوبی داشته باشیم.

افتتاح نمایندگی‌ ‌انجمن دوستی ایران با سایر کشورها در شهرداری رشت

قدیمی با اشاره به امضای تفاهم ‌نامه با انجمن دوستی ایران و کشور ها تاکید کرد :  در بعد بین ‌الملل نیز با هدف‌ گذاری ‌های مشخص و با رویکرد اقتصادی و فرهنگی دراین مسیر پیش خواهیم رفت و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای رسیدن به توسعه اقتصادی رشت هستیم که امید است بتوانیم سیر همکاری‌های متقابل را برای جذب گردشگر ، نگه داشت گردشگر و همین ‌طور ورود سرمایه ‌گذار در این بخش تعریف کنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت  با اشاره به اینکه نمایندگی‌ ‌انجمن دوستی ایران با سایر کشورها بر اساس مفاد تفاهم‌ نامه در آینده نزدیک در شهرداری رشت افتتاح می ‌شود ، گفت : امیدوار هستیم با آوردن ظرفیت‌ های بین‌ المللی در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بر اساس طرح های  توسعه شهری در  رشت به عنوان مرکز استان گیلان به برنامه عملیاتی خوبی برای اجرا در این مسیر برسیم .

مسوول دفتر همکاری های کمیسیون ملی یونسکو ایران- شهرداری رشت  تاکید کرد : شروع همکاری های ما با کمیسیون ملی یونسکو ایران در سال گذشته ، حمایت خوب این سازمان و افتتاح دفتر همکاری‌های کمیسیون ملی یونسکو ایران- شهرداری رشت باعث شد که پرونده شهر رشت ما به عنوان تنها شهر کشور ، سال اول در شبکه شهر خلاق جهان به تایید برسد و  در حوزه‌ی شهرهای خلاق خوراک‌شناسی یونسکو  ثبت جهانی  شویم.

قدیمی تصریح کرد :  در شبکه شهرهای خلاق یونسکو در حیطه خوراک در حال حاضر ۱۸ شهر در این حوزه ثبت شدند ، با نشستی که با انجمن ‌های دوستی ایران و جهان داشتیم و رئیس انجمن دوستی ایران- برزیل و ایران – ایتالیا نیز در آن‌ جا حضور داشتند ، دو شهر در برزیل و یک شهر در ایتالیا در این حوزه ثبت شدند که ما قطعاً بحث ‌های خواهر خواندگی  با آنها را در این مسیر دنبال خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت همچنین گفت : حدود ۷۰ کشور زیر مجموعه کار گروه انجمن‌ های دوستی ایران و سایر کشورها هستند که بر اساس هدف ‌گذاری‌ های مشخص در خصوص هر کدام از آنها با مطالعاتی که در مورد آن کشورها و شهرها و قرابت آنها با شهر رشت انجام می شود  به سمت خواهرخواندگی هدفمند پیش می رویم .  فاطمه قدیمی حرفه تاکید کرد : کار بست این خواهر خواندگی‌ ها قطعاً در توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر رشت و همچنین شهرهای خواهرخوانده تاثیرگذار خواهد بود.

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی حوزه‌ی کشورهای حاشیه دریای خزر در رشت

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت یاد آور شد : همچنین با حضور دکتر خدادادی ،  دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی در روزهای اخیر  ، کار بست همکاری با دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی و با تایید ایشان در حال آماده سازی است و پیشنهاد مشخص ما تشکیل  دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی حوزه‌ی کشورهای حاشیه دریای خزر در رشت می باشد .

تفاهم نامه ها تشریفاتی نخواهد بود و می بایست به برنامه عملیاتی تبدیل شود

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت اذعان داشت :  قطعاً این آورده ‌ها تشریفاتی نخواهد بود و منجر به دستیابی به برنامه های  عملیاتی  و پروژه های قابل اجرا برای توسعه‌ ی فرهنگی و اقتصادی رشت می شود .

قدیمی تاکید کرد: خوشحالیم که این برنامه ‌ها در نخستین سال برگزاری گرامیداشت روز رشت با برند سازی این شهر اتفاق می‌افتد و امیدواریم با حمایت‌های خوب اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت و همینطور دیدگاه مثبت و عملیاتی جناب دکتر ثابت ‌قدم ، شهردار رشت و زحماتی که تک‌تک همکارانم در حوزه مدیریت شهری به ویژه در حوزه  روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت می کشند  ، بتوانیم در آینده نه چندان دور ، به موفقیت چشمگیری در حیطه ‌ی برند سازی شهر رشت و همینطور تعریف درست فرصت ‌هایش برسیم./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.