×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ترویج و توسعه فرهنگ نماز رسالت شورای اقامه نماز بنیاد مسکن گیلان است

گیلان پیام/ جلسه شورای اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با حضور حجت السلام والمسلمین حجازی مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان گیلان، دکتر برزگر سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، حجت السلام والمسلمین قربان پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، معاونین، ائمه جماعت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستانهای رشت، رودسر، لنگرود، لاهیجان و اعضای شورای اقامه نماز بنیاد مسکن استان در سالن شهید حق شناس اداره کل برگزار شد.
در ابتدا، سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به تفاهم نامه منعقده مابین بنیاد مسکن و ستاد اقامه نماز گفت: وظیفه ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین جامعه هدف خود را داریم و به این حرکت فرهنگی به عنوان یک وظیفه دینی نگاه می کنیم. وی اظهارکرد: رسالت این شورا ترویج و توسعه فرهنگ نماز است.
در ادامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گزارشی از عملکرد شورا ارائه نمود.
حجت السلام والمسلمین قربان پور افزود : اقامه نماز جماعت در دستگاه اجرائی و حضور همکاران گویای این حقیقت است که جایگاه نماز در فرهنگ دینی، جایگاه ارتباطی بندگان با خداست.
وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره طه گفت: در واقع نماز یک وسیله و ذکر بلند مرتبه است و عالیترین لحظه ارتباط زمان سجده می باشد.
حجت السلام والمسلمین قربان پور گفت: نماز نقش فراوان و اثار ارزشمند زیادی در زندگی انسان دارد که از جمله انها پیشگیری از منکرات فردی و اجتماعی است.
سپس حجت الاسلام و المسلمین حجازی با اشاره به اینکه شیوه نامه در اختیار دبیران ستاد اقامه نماز در هر سازمان جهت ابلاغ به مدیران داده شده است، افزود: مدیران وظیفه دارند برای ایجاد، تجهیز، بهسازی فضای نمازخانه در کلیه مراکز وابسته همت گمارند، این در حالیست که رییس هر سازمانی مسئول اولیه اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز است.
وی با بیان اینکه هر سازمان باید گزارش فعالیتهای انجام شده را به ستاد ارسال نماید گفت: در نهایت امر با توجه به عملکرد هر سازمان و با توجه به نمرات ارزیابان و دبیران از سوی ستاد اقامه نماز سازمان های با نمرات بالا مورد تشویق و تقدیرقرار خواهد گرفت و در صورتی که سازمانی در این امر کوتاهی کند و یا امتیاز مطلوب را بدست نیاورد تذکرات لازم به آنها داده می شود.
وی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که هر چند بنیاد مسکن یک دستگاه فنی اجرایی می باشد اما در فعالیت های فرهنگی به بهترین نحو شایسته نیز فعالیت دارد و کارنامه موفقی داشته است.
مدیر ستاد اقامه نماز گیلان سه برنامه شاخص ستاد را، ترویج اقامه نماز در اول وقت فضیلت، اجرای برنامه های فرهنگی و برگزاری دوره های آموزشی عنوان کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.