×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افتتاح اولین دفتر پیشخوان خدمات عمومی سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری رشت

شهرداری

اولین دفتر پیشخوان خدمات عمومی سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری رشت صبح امروز افتتاح شد.به گزارش گیلان پیام اولین دفتر پیشخوان خدمات عمومی سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری کلانشهر رشت با حضور مهندس ساحره میرسیدی مدیرکل امور شهری استانداری گیلان ، دکتر سیدمحمد علی ثابت قدم شهردار کلانشهر رشت ، دکتر جباری مشاور عالی شهردار، دکتر رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر ، نیکو منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست شورای اسلامی شهر ، مهندس علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت و شریفی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی رشت افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر رشت ضمن قدردانی از حمایت شهردار رشت اظهار داشت : امسال مجموعه تاکسیرانی با ابتکار و  پشتیبانی شهردارمحترم ، توانست پس از ۱۲ سال ، طی یک انتخابات کاملاً آزاد یک نفر از رانندگان  محترم را به عنوان ناظر تاکسیرانان انتخاب نماید.   

مهندس شریفی با اشاره به اشتغال بیش از ۶۰۰۰ راننده تاکسی در شهر رشت یادآور شد : برای مدیریت ناوگان ۶۰۰۰ نفره کلانشهر رشت حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ راننده تاکسی به عنوان معتمدین خطوط با رای حداکثری انتخاب و مشغول به خدمات رسانی هستند.

وی از راه اندازی نرم افزار خدمات جامع سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد : با راه اندازی این سیستم و برون سپاری فعالیت ها به بخش خصوصی ، شهروندان محترم می توانند ضمن صرفه جویی در وقت بسیاری از نیازهای خود در راستای خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی  را در منزل مرتفع نمایند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت افتتاح دفتر پیشخوان خدمات عمومی سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری را رونمایی از یک نگرش جدید برشمرد و گفت : در این نگرش سیستم حمل و نقل در خدمت انسان است ؛ نه اینکه انسان در خدمت حمل و نقل باشد و این اقدام توسعه شهری تلاشی در راستای تکریم شهروندان محترم کلانشهر رشت می باشد .

دکتر رسولی اجرای پیاده راه سازی میدان مرکزی شهرداری رشت را نشان از الویت انسان محوری دانست و اذعان داشت: اساس این نگرش ارائه خدمات بهینه به شهروندان است .

وی افزود: تغییرات کنونی در شهر انقلابی نرم در حوزه برنامه ریزی حمل و نقل شهری است و موفقیت این حرکت در گروه پشتیبانی و همراهی شهردار پر تلاش، اعضای شورای اسلامی شهر و مردم فهیم و مظلوم شهر رشت خواهد بود.

مدیر کل امور شهری استانداری گیلان با گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد : در  توسعه شهری علاوه بر نگاه تفکر محورانه باید نگاهی بسیجی داشت تا پروژه ها با سرعتی هر چه تمام تر به بهره برداری برسند.

مهندس ساحره میرسیدی با تاکید بر مغفول ماندن خدمات انفورماتیکی در شهر گفت : همه شهروندان شهر رشت نیازمند تفکرات جامع و الکترونیک محور هستند ، لذا امید است با همکاری و تعامل مجموعه استانداری ، اعضای شورا و شهردار محترم شاهد اقدامات موثر و قابل لمسی در رویکرد توسعه پایدار شهری در آینده نزدیک باشیم.

شهردار رشت ، در مراسم افتتاح اولین دفتر پیشخوان خدمات عمومی سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری با اشاره به پیاده سازی نگاه نرم افزاری در توسعه شهری اذعان داشت : شهرداری رشت از چند هفته گذشته با پرداختن به نگاه نرم افزاری در فاز اول ، اقدام به راه اندازی دفاتر خدمات تسهیل گری بافت فرسوده نمود و امروز در فاز دوم با افتتاح این دفتر در صدد جلب رضایت بیش از پیش شهروندان محترم است.

دکتر محمدعلی ثابت قدم از راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی شهری جهت صدور پروانه های ساختمانی خبر داد و افزود : این اقدامات گامی است در راستای بالا بردن  خدمات ، نزدیک کردن مصرف کننده با خدمات دهنده و چابک سازی سازمانی می باشد .  

وی با تاکید بر محدودیت زمانی در اجرای پروژه های توسعه شهری تصریح کرد :  در حوزه های مختلف شهری باید از مشارکت مردمی در ارائه خدمات بهره جست ، تا ضمن تسریع در اجرای پروژه ها ، بتوانیم در یک افق یک الی پنج ساله حداکثر میزان برند سازی برای شهر و تجمیع خدمات درون سازمانی و برون سازمانی را داشته باشیم .

شهردار رشت ضمن عذرخواهی از عدم توجه به رانندگان ناوگان درون شهری و برون شهری به عنوان یک شهروند درجه یک طی چند سال گذشته یادآور شد : ایجاد ارتباط دو سویه رانندگان با مسافرین ، افزایش کرایه حمل و نقل ، جلوگیری از ورود خودروهای تک سرنشین در داخل شهر در راستای توسعه استفاده از وسیله حمل و نقل همگانی از مهم ترین اصول توجه به این قشر فهیم و فرهیخته است.

دکتر ثابت قدم در پایان سخنان خود از رانندگان خواست تا با رعایت موضوعاتی چون تردد برای بازاریابی بهتر و بهینه نمودن اقتصاد خود با شهرداری مشارکت داشته باشند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.