×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز رها سازی بچه ماهی سوف در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان دریایی شادروان دکتر یوسف پور سیاهکل

گیلان پیام/عظیم مدبری مدیرکل شیلات گیلان باتفاق هیئت همراه با حضور در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان دریایی شادروان دکتر یوسف پور سیاهکل از محل بارگیری و رهاسازی بچه ماهی سوف بازدید بعمل آوردند و در این بازدید بیان داشتند : شیلات گیلان سالانه جهت حفظ و بازسازی ذخایر ژنتیکی، بالغ بر ۱۵۰ میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در سه مرکز باسازی ذخایر زیر مجموعه شیلات گیلان را تکثیر و در رودخانه های منتهی به حوضه جنوبی دریای خزر رهاسازی می نماید .
در سال گذشته در این مرکز تعداد ۴/۵ میلیون قطعه بچه ماهی سوف تولید شد و پیش بینی می گردد در سال جاری حدود ۷ میلیون قطعه بچه ماهی سوف در وزن های بالای ۱ گرم، با هدف حفظ و افزایش ذخایر این گونه در رودخانه چونچنان و تالاب بین المللی انزلی رهاسازی شد.
لازم به ذکر است ماهی سوف از گونه های اقتصادی و مهم استان بوده و جهت کمک به سبد صید صیادان استان و افزایش تولید و سرانه مصرف در تالابها رها سازی می گردد. مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان دریایی شادروان دکتر یوسفپور تنها مرکز فعال در زمینه احیای نسل و افزایش ذخایر ماهی سوف در حوضه جنوبی دریای خزر میباشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.