×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اختصاص دز بیشتری از واکسن به گیلان / ضرورت تقویت تجهیزات درمانی و امکانات مورد نیاز برای ارائه خدمات مناسب‌تر پزشکی به بیماران

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در دیدار دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از تلاش های کادر درمان و حمایت های وزارت بهداشت یادآور شد: گیلان از نخستین استان های درگیر با کرونا بود و پس از دو ماه ابتدایی شیوع ویروس، در پیک های دوم، سوم و چهارم با بیمارهای کمتری نسبت به میانگین استان های دیگر مواجه شد.
وی کاهش رعایت دستورالعمل ها و سرعت سرایت سویه جدید این بیماری را از عمده علل افزایش موج کرونا و تعداد بستری شدگان در استان دانست و افزود: گیلان متأسفانه جزو پنج استان در کمترین میزان مراعات دستورالعمل های بهداشتی قرار دارد که انتظار است مردم فهیم استان همچون دوره های گذشته مقابله با بیماری، همکاری های لازم را با کادر درمان داشته باشند.
دکتر زارع پرهیز از عادی انگاری و افزایش مراقبت ها توسط مردم را گامی موثر برای دستیابی به سیر نزولی بیماری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تلویزیونی امروز خود بر لزوم رعایت دستورالعمل ها به ویژه در مراسم های ایام محرم تأکید کرده اند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه حجم فشارها بر کادر درمان بسیار بالاست، بر لزوم تقویت تجهیزات و امکانات موردنیاز دانشگاه علوم پزشکی و دارو تأکید و خاطرنشان کرد: در بخش درمان با افزایش تخت‌های ICU و ویژه کرونایی، امکانات سی تی اسکن، اکسیژن ساز و ونتیلاتور نیز تقویت شده است.
** بزودی ۲۰۰ تخت جدید در مجموعه لاکان و نیز بیمارستان حشمت رشت آماده پذیرش بیماران کرونایی می شود
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه گیلان پس از پیک اول جزء استان های آرام کشور از لحاظ مواجهه با کرونا بوده، گفت: سویه جدید بیماری کاملا متفاوت است و براین اساس تمامی ظرفیت ها، پای‌کار هستند و خوشبختانه در سطح کشور و استان، تخت برای پذیرش بیماران تعبیه شده و مردم نگرانی نداشته باشند.
دکتر قاسم جان‌بابایی به راه‌اندازی سایت لاکان برای پذیرش بیماران اشاره و آن را طرحی الگویی برای سایر استان های کشور دانست و افزود: بزودی ۲۰۰ تخت جدید در این مجموعه و نیز بیمارستان حشمت رشت آماده پذیرش بیماران کرونایی می شود.
وی با بیان اینکه شرایط بیماری به رفتارهای مردم و میزان مراعات دستورالعمل های بهداشتی بستگی دارد، از ارسال چند دستگاه اکسیژن ساز به گیلان تا هفته آتی خبر داد و اظهار کرد: برخی مشکلات در تأمین دارو و سرم هم به‌زودی در حال برطرف شدن است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار نظارت بر درمانگاه های شبانه روزی و پذیرش در تمامی درمانگاه های دولتی، نهادها و نیروهای مسلح برای ارائه خدمات سرپایی و تزریقات کرونایی شد.
دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از برنامه‌های انجام شده برای مقابله با کرونا، وضعیت بیماری و تمهیدات اندیشیده شده به‌منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران در استان ارائه کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.