×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان :امور مربوط به اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان به آستارا با جدیت در حال انجام است

استانداراستاندار گیلان در دیدار وزیر صنعت واقتصاد جمهوری آذربایجان با اشاره به اهمیت اتصال راه آهن دو کشور گفت :امور مربوط به احداث ترمینال کالا در آستارا و احداث خط ریلی از این ترمینال تا نقطه صفر مرزی به جد درحال پیگیری است.به گزارش گیلان پیام، دکتر نجفی در این دیدار با اشاره به برگزاری اجلاس آستارا – آستارا با حضور روسای کمیسیون مشترک دو کشور در چند ماه اخیر در گیلان گفت : از تحولات مثبت در روابط بخصوص اراده دو کشور برای اتصال را آهن که یکی از کارهای بزرگ در گسترش همکاری ها است خرسندم.

وی با بیان اینکه تکمیل راه آهن رشت آستارا از برنامه های اصلی دولت است گفت :امور مربوط به احداث ترمینال کالا در آستارا و احداث خط ریلی از این ترمینال تا نقطه صفر مرزی به جد درحال پیگیری است.

استاندار گیلان با اشراه به استقبال مناسب بخش خصوصی از همایش تجاری ایران و اذربایجان در روز گذشته گفت :این علاقه مندی حاکی از این است که باید برای تسهیل ارتباطات بویژه در بخش روادید اقدامات لازم انجام پذیرد.

دکتر نجفی با بیان اینکه تراز تجاری دو کشور متناسب با سطح روابط خوب و سازنده کنونی نیست گفت : امیدواریم سفر هیات تجاری گیلان به باکو و دیدارهای متعدد دیگر و افزایش مشوقهای لازم از سوی دوطرف منجر به افزایش تبادلات تجاری شود. استاندار گیلان تاکید کرد : ما موظف به پیگری راهکارهای اتخاذ شده سران برای افزایش ارتباط مردم دو کشور هستیم.

استاندار گیلان به قابلیتهای منطقه ازاد انزلی و ترمینال دریایی بندر انزلی اشاره کرد و گفت :این قابلیتها نیز ابزار مناسب برای همکاری است.

استاندار گیلان افزود :از آنجاییکه گیلان یکی از مقاصد بیماران از جمهوری اذربایجان است :آمادگی همکاری در زمینه ایجاد تسهیلات برای مداوا و گسترش توریسم درمانی در گیلان وجود دارد.

وی با اعلام آمادگی برای واردات میوه ومرکبات ایران به آذربایجان ،روسیه و دیگر کشورها از طریق گیلان  گفت :برگزاری نمایشگاه محصولات غذایی ایران در آذربایجان میتواند فرصت مناسب برای بهرمندی از ترانزیت میوه از طریق خاک آذربایجان را فراهم کند.

وزیرصنعت و  اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار خاطرنشان کرد : شاهد به نتیجه رسیدن  تصمیمات دوکشور برای بهبود روابط هستیم وثمرات خوب این روابط در آینده بیشتر خواهد شد.

شاهین مصطفی یف گفت : هر دو کشور شرایط خوبی را برای رونق بیشتر ارتباطات دوجانبه دارند که توسعه زیرساختها بویژه راه آهن یکی از مهم ترین آنها است.

رئیس کمیسیون مشترک اذربایجان وایران افزود :در دیدارهای گذشته با دکتر واعظی وزیر ارتباطات ایران ورئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان در خصوص ۲۴ ساعته کردن گمرک دو کشور مذاکرات سازنده ای انجام شده است.

وی همچنین افزایش همکاریها با منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی را خواستار شد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.