×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ارائه مجموعه اقدامات در راستای رفع ضعف برق در سطح شهرستان رشت و سایر شهرستانهای استان

گیلان پیام/مهندس میری نرگسی ضمن اشاره به فرسودگی بخشی از شبکه های برق استان گفت: طی دو دهه اخیر در استان گیلان شاهد بارش های سنگین برف و سایر بلایای طبیعی بوده ایم که خسارات عمده ای به شبکه ها و تاسیسات توزیع برق گیلان وارد شد و منابع مالی لازم برای جبران این خسارت ها تامین نشده است.
وی افزود: به واسطه ساخت و سازهای جدید هرساله شاهد رشد تعداد مشترکین برق در سراسر استان هستیم که این امر افزایش نیاز مصرف برق استان را در پی دارد و باتوجه به دلایل ذکر شده ممکن است در منطقه ای شاهد ضعف برق برای مشترکین باشیم که تلاش حداکثری بر این است که با رفع مشکل، تمامی شهروندان بتوانند از برق مطمئن و پایدار بهره مند شوند.
میری نرگسی تصریح کرد : شرکت توزیع برق گیلان ۱۵ امور اجرایی در شهرستانهای استان دارد که ۲۳ اداره و شعبه زیر مجموعه را دارا هستند و مجموعا در سطح استان (غیر از شهرستان رشت) ۳۸ امور، اداره و شعبه در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
قائم مقام اجرایی توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا ۱۵تیر ماه و برای رفع ضعف برق مشترکین در حوزه شهرستان های استان، بیش از ۱۰۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و قریب به ۲۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث شده است.
وی گفت : در این مدت ۹۹ دستگاه ترانسفورماتور جدید برای مشترکین احداث و تعداد ۱۲۲ ترانسفورماتور نیز تعمیر و افزایش قدرت داده شده است.
میری نرگسی اظهار داشت : در این مدت بیش از ۵۱۰ پروژه برای رفع ضعف برق مشترکین تعریف و اجرایی شد و برای مجموع اقدامات ذکر شده بیش از بیش از ۴۲ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
قائم مقام اجرایی توزیع برق گیلان تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی شرکت، پدیده مذموم سرقت شبکه های توزیع برق می باشد و از ابتدای سال تا پانزدهم تیرماه سالجاری ۱۲۱۰ مورد سرقت سیم و شبکه های توزیع برق در حوزه شهرستانها ثبت شده که سرقت ۱۱۶۷۵۷ متر شبکه برق را بهمراه داشته است.
وی تاکید کرد: در خلال کارهای جاری برای تامین و نگهداری شبکه های توزیع برق ، این گونه سرقت ها سبب خاموشی های طولانی مدت شده و فشار مضاعفی به کارکنان بخش اجرایی اینشرکت و همچنین مشترکین منطقه وارد می کند.
میری نرگسی در خاتمه ضمن تشکر از صبر و شکیبایی مردم گفت: کاهش ذخیره آب پشت سدها و کمبود تولید در نیروگاههای برقابی ، گرمای زودهنگام ، استخراج رمزارزهای غیر مجاز باعث افزایش مصرف برق در کل کشور شده است و در گیلان نیز مصرف برق نسبت به مدت مشابه بیش از ۲۶ درصد افزایش داشته است.
در ادامه مهندس سیروس هدایتی نژاد مدیر توزیع برق شهرستان رشت نیز ضمن تشکر از صبر و شکیبایی مردم به دلیل برخی نقصان های موجود، به تشریح اقدامات حوزه کاری خود از ابتدای سال تا ۱۵ تیرماه سالجاری در راستای بهسازی شبکه و رفع ضعف برق در شهرستان رشت پرداخت.
هدایتی نژاد گفت: در شهرستان رشت ۷ امور اجرایی و ۳ اداره تابعه این امورها، در تلاش هستند تا نعمت روشنایی را به شهروندان محترم به بهترین شکل برسانند.
وی افزود: برای رفع ضعف برق مشترکین در حوزه شهرستان رشت از ابتدای سالجاری تا ۱۵تیر ماه ، بیش از ۱۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و قریب به ۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث شده است.
مدیر توزیع برق شهرستان رشت اظهار داشت: در این مدت ۳۴ دستگاه ترانسفورماتور جدید برای مشترکین شهرستان رشت احداث و تعداد ۵۸ ترانسفورماتور نیز تعمیر و افزایش قدرت داده شده است.
هدایتی نژاد اضافه کرد: از ابتدای سال بالغ بر ۲۹۱ پروژه برای رفع ضعف برق مشترکین تعریف و اجرایی شد و برای مجموع اقدامات ذکر شده در شهرستان رشت قریب به ۳۲ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
وی تاکید کرد: شهرستان رشت نیز درگیر موضوع سرقت شبکه و تاسیسات برق می باشد و از ابتدای سال تا پانزدهم تیرماه سالجاری ۲۸۴۲ مورد سرقت سیم و شبکه های توزیع برق در این شهرستان ثبت شده که سرقت ۷۸۴۱۹ متر شبکه برق را بهمراه داشته است.
مدیر توزیع برق شهرستان رشت گفت : از ابتدای سال گذشته طرح جهادی افزایش تاب آوری شبکه های فشار متوسط در سطح استان درحال اجراست و در سال ۱۴۰۰ نیز با جدیت بیشتر تدوام یافته است به گونه ای که تا این لحظه ۱۱۴ مرحله دیگر از این طرح با ۳۶۵ اکیپ عملیاتی به اجرا درآمده است و طی آنها ۱۳۱٫۱ کیلومتر شبکه و ۶۷ فیدر با اعتباری معادل ۱۰۶۲۶ میلیون ریال مورد اصلاح و بهسازی قرار گرفته است.
وی در خاتمه تصریح کرد: جداول احتمالی خاموشی برای اطلاع رسانی به مردم شریف استان از طریق سایت اینشرکت به آدرس www.gilanpdc.ir و اپلیکیشن “برق من” در دسترس می باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.