×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حضور حداکثری و انتخاب اصلح،؛ دو رکن مورد توجه جامعه دانشگاهی علوم پزشکی گیلان

گیلان پیام/ نشست شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه و اعضای این شورا با محوریت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو و انتخاب نامزد اصلح در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
*ابراز امیدواری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از حضور حداکثری و انتخاب اصلح توسط جامعه سلامت در انتخابات
دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با حائز اهمیت برشمردن انتخابات پیش رو، اظهار کرد: انتخابات‌های ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا، بسیار حائز اهمیت و قابل‌توجه است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در خصوص اهمیت انتخابات‌های پیش رو، افزود: به فرموده رهبری معظم انقلاب اسلامی، انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا سال‌ها باقی می‌ماند و این نشان از اثر انتخابات در کشور و آینده آن دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش دشمنان در بی‌رمق جلوه دادن انتخابات و به حاشیه کشاندن نتایج آن، گفت: به فرموده رهبری معظم انقلاب اسلامی، دشمن تمام تلاش خود را برای کم‌رنگ کردن حضور مردم پای صندوق‌های رأی به کار گرفته و پس ‌از آن نیز مدعی است که انتخابات مهندسی‌شده بوده و نامزد منتخب از مقبولیت برخوردار نیست.
دکتر سالاری با بیان اینکه انتخابات برای نظام و برای آحاد ملت بسیار مهم است، گفت: امیدواریم جامعه حوزه سلامت با پیروی از فرمان‌های مقتم معظم رهبری، با حضور حداکثری در انتخابات ،موجب تقویت امنیت و اقتدار کشور باشند.
*انتخابات میدانی برای آزمون ملت عزیز ما است
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین علی اسماعیلی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست، عرصه انتخابات را میدانی دیگر برای آزمون ملت ایران برشمرد و اظهار کرد: برخی افراد گرچه به ظاهر معتقد و ملتزم به نظام مقدس جمهوری اسلامی به نظر می‌رسند اما به دلیل تضاد منافع شخصی خود دست ‌به‌ کارهایی می‌زنند که این رفتار با آن اعتقاد اصیل اسلامی همسو نیست و در ، باطن این افراد را برای همگان روشن و ظاهر ساخته است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با توجه به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: حضور پرشکوه در انتخابات را مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده اند و این در حالی است که شرکت در انتخابات، دشمنان قسم خورده این نظام را به وحشت می اندازد و آنها را نگران می کند.
حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به روایتی از مولی‌الموحدین حضرت علی علیه السلام مبنی بر ضرورت همراهی امت با امام جامعه، تصریح کرد: اگر امام جامعه در وسط میدان باشد و مردم او را یاری و همراهی نکنند، کلام و نظر امام بر زمین می‌ماند و حاکمیت اسلامی را با چالش مواجه می کند و علاوه بر آن، زمام سکانداری اجرائی جامعه به دست افرادی می‌افتد که چه بسا ممکن است حتی به مبانی اسلام اعتقاد و باور نداشته باشند و حتی برای جلب نظر مردم و اخذ رای به نفع خود احکام اسلام و ضروریات دین را با شبهه افکنی و دو قطبی سازی مواجه سازند.
وی با اشاره به آیه ۱۰۱ سوره مبارکه نساء، خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان این نظام، منتظر و مترصد فرصت هستند تا در صورت غفلت ما، به اصل نظام و سلامت و امنیت مردم آسیب بزنند و خیز ناجوانمردانه دشمنان و شبکه های معاند، گویای این مساله است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه شرکت نکردن در انتخابات همان چیزی است که دشمن دنبال آن است، تصریح کرد: یقیناً این هدف دشمن در کشور محقق نخواهد شد، البته لازم است تا نخبگان با روشنگری‌های خود تلاش کنند تا افراد جامعه به نامزد اصلح برسند و این حضور پر شور به انتخاب اصلح منجر شود.
حجت‌الاسلام اسماعیلی با هشدار به اینکه باید دقت داشت تا در انتخابات‌ پیش رو انتخاب غیر اصلح رقم نخورد، خاطرنشان کرد: افرادی که صرفاً منافع سیاسی را دنبال می‌کنند، فرصت خدمت به مردم را نخواهند داشت و طبق فرمایش مقام معظم رهبری اولویت اول خدمت به مردم و دغدغه مشکلات اقتصادی مردم بوده و این با ارائه برنامه صحیح محقق خواهد شد و نامزد اصلح از سائرین بهتر شناسایی می شود.
وی همچنین از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان و کادر بهداشت و درمان به‌ویژه در بحران کرونا تقدیر کرد.
*فعالیت خودجوش جامعه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پرشکوه کردن انتخابات پیش رو
دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما مشارکت حداکثری تمامی اقشار جامعه به‌خصوص قشر جوان، فرهیخته و دانشجو پای صندوق‌های رأی است، اظهار کرد: برنامه‌های گوناگونی توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با موضوع انتخابات اصلح، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی برگزار شده و همچنان در حال پیش روی است.
وی با اشاره به فعالیت‌های خودجوش تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح، افزود: خوشبختانه به‌صورت کاملاً خودجوش شاهد فعالیت‌های تشکل‌های مختلف دانشجویی در زمینهٔ انتخابات هستیم که برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع انتخاب اصلح ویژه اساتید، دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نمونه‌های آن است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.