×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی در راستای تسریع دراجرای طرح ساماندهی تالاب عینک

فرماندار رشت با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه احیاء و ساماندهی تالاب عینک به عنوان ظرفیت گردشگری مهم شهر رشت، اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی باید خود را موظف به همکاری در اجرای این پروژه مهم بدانند.
به گزارش گیلان پیام، مهندس علی فتح اللهی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با تاکید بر اینکه جهت احیاء و ساماندهی تالاب عینک رشت نیاز به همکاری و کمک همه دستگاه ها داریم، گفت: با توجه به اهمیت این پروژه برای شهر رشت، نیاز است همه دستگاه ها برای احیاء این تالاب، ورود کرده و شرایط لازم را فراهم کنند.
وی ادامه داد: اینکه تالاب عینک در داخل شهر رشت قرار دارد بدین مفهوم نیست که مسئولیت احیای آن فقط بر عهده شهرداری است بلکه همه سازمان ها و دستگاه ها باید برای احیای این تالاب کمک کنند و از ظرفیت های موجود خود در این راستا بهره گیرند.
فرماندار رشت با بیان اینکه این تالاب یک ظرفیت گردشگری بسیار مناسب برای شهر رشت محسوب می شود که متاسفانه به دلایل مختلف تاکنون استفاده از این ظرفیت مغفول مانده است، افزود: در همین راستا کارگروهی با محوریت فرمانداری و حضور نمایندگان تام الاختیار شهرداری، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه و آب منطقه ای تشکیل می شود تا به صورت مستمر و ویژه، روند اجرایی شدن این پروژه را پیگیری کند.
مهندس فتح اللهی با تاکید بر اینکه لایروبی تالاب عینک حتما باید اتفاق بیافتد در غیراینصورت اجرای پروژه مهیا نخواهد بود، افزود: برای استفاده از ظرفیت‌های اجرایی، اعتبارات شهرستانی کافی نیست باید از اعتبارات ملی هم برخوردار شویم لذا باید پیگیر باشیم تا از ظرفیت ردیف اعتبارات ملی برای بازآفرینی تالاب عینک برخوردار شویم.
وی همچنین به اجرای طرح توسعه و بازآفرینی آستان خواهر امام رشت، اشاره کرد و افزود: حرم مطهر خواهر امام رشت از جمله مکان های ارزشمند مذهبی و فرهنگی استان محسوب می شود و در این راستا باید با توجه ویژه و جدیت لازم نسبت به اجرایی شدن این طرح اقدام شود.
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت احیاء تالاب عینک و ضرورت همکاری دستگاه ها در این باره بیان داشت: سالیان سال شعار تالاب عینک داده می شود اما تاکنون کاری برای احیاء آن نشده است.
وی با بیان اینکه در جمع آوری فاضلاب رشت بحران داریم، خاطر نشان کرد: برای جمع آوری فاضلاب در دو منطقه سحرخیز و گل ها در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان نیاز است.
محمد رضا احمدی دیگر نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از بروکراسی و سخت گیری های بیجا در روند برخی از پروژه های توسعه ای استان و شهرستان رشت، گفت: با توجه به اهمیت پروژه احیاء و ساماندهی تالاب عینک به عنوان یکی از خواسته های دیرینه شهروندان رشتی، باید از همه ظرفیت ها در جهت پیشبرد و رفع مشکلات پیش روی اجرای این پروژه بهره گرفته شود.
محمدرضا احمدی با تاکید بر اینکه مدیران باید برای پیشرفت شهر اقدام جدی کنند، خاطر نشان کرد: در این راستا نیاز است مدیران ریسک پذیر باشند و در اجرای قانون انعطاف داشته باشند.
شهردار رشت نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای پروژه ساماندهی و احیای تالاب عینک، از طولانی شدن روند اداری اجاره این تالاب از سوی آب منطقه ای به شهرداری رشت، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: کندی روند اداری در خصوص این پروژه، ممکن است به از دست دادن اعتبارات مصوب آن منجر شود.
مهندس احمدی ادامه داد: پیگیری اعتبار لازم جهت اجرای این پروژه نیازمند کمک و رایزنی نمایندگان شهرستان در عرصه های ملی است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.