×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان :  ساخت پست برق با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا

برققرییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت: پست شهید عضدی رشت واقع در روستای پیرکلاچای دوم یکی از اولین پست های GIS (به منظور کاهش مساحت زمین مورد نیاز )در استان گیلان است و در ساخت این پست از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده.به گزارش گیلان پیام ،عظیم بلبل آبادی اظهار داشت: بهره مندی از تکنولوژی مذکور سبب کاهش ابعاد و اندازه های پست شهید عضدی به حدود نصف پستهای معمولی ۲۳۰/۶۳ کیلوولت شده و نتیجتا زمین مورد نیاز برای محل احداث پست به حدود نصف تقلیل یافته است.

وی کاهش مساحت زمین مورد نیاز برای احداث پست در استان گیلان را حائز اهیمت برشمرد وافزود:با عنایت به ارزش زیاد زمین های حاصل خیز کشاورزی و تراکم و پراکندگی زیاد جمعیت در سطح استان گیلان و علی الخصوص شهر رشت و حومه ،بکارگیری تکنولوژی GIs از نظر کاهش آسیب های زیست محیطی نیزمی تواند دارای اهمیت زیادی می باشد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان از احداث دو پست جدید برای تامین برق مرکز استان گیلان خبر داد و گفت :مناقصه احداث ۲ پست توحید گلسار رشت و سلمانداراب در حال برگزاری می باشد که پس از طی مراحل اداری و انعقاد قرار داد با پیمانکار این ۲ پروژه برای تامین برق شهرستان رشت در مدار قرار می گیرند.

وی همچنین با اشاره به پروژه بزرگ غرب شهر رشت که یک پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولتی است ادامه داد: این پروژه بزرگ نیز به صورت GIs احداث خواهد شد که یک پست پیشرفته محسوب می شو و در بحث انتقال برق کمک ویژه ای خواهد کرد.

وی با اشاره به افتتاح پست۶۳/۲۰ کیلو ولت مسکن مهر رشت در چند ماه آتی گفت :عملیات اجرائی پرژه پست مسکن مهر رشت که با هدف تامین برق مورد نیاز ساکنین مسکن مهر شهرستان رشت شروع شده بود با پیشرفت ۸۲ درصدی روبه رو بوده که به امید خدا در چند ماه آتی افتتاح و مورد بهره برداری خواهد گرفت. / انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.