×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان : از برگزاری همایش بین‌المللی اسب خزر حمایت می کنیم

استانداری

استاندار گیلان در دیدار با مشاور وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون سوارکاری کشور گفت: پرورش اسب خزر در تقویت  اقتصاد روستاها موثر است .

به گزارش گیلان پیام ،دکتر نجفی افزود : باتوجه به مزیت و جایگاه اسب کاسپین در دنیا  این نژاد جزء ثروتهای ملی به شمار می¬آید و فعالیت در این زمینه در صورت وجود سازکارهای مناسب دارای توجیه اقتصادی  و اشتغالزایی بالا است.
وی برگزاری مجمع عمومی انجمن جهانی اسب کاسپین در گیلان را فرصت مناسبی برای شناساندن نژاد این اسب در دنیا عنوان و خاطر نشان کرد : این اقدام کار بسیار موثری برای شناساندن اسب کاسپین در منطقه است و گیلان به عنوان زادگاه اسبچه خزر  آمادگی لازم برای برند کردن این ثروت عظیم را دارد.
استاندار گیلان با بیان اینکه مروزه صنعت اسب یکی از صنایع درآمدزا با گردش مالی بالا در جهان و موثر در تقویت گردشگری بشمار می آید گفت : متاسفانه پرورش اسب بخصوص نژادهای ایرانی از جمله اسبچه خزر مورد غفلت قرار گرفته در حالیکه این صنعت در تقویت اقتصاد روستاها نیز اهمیت دارد.
در این نشست جهانیان مشاور وزیر ورزش و جوانان با قدردانی از استاندار گیلان به جهت اهمیت قائل شدن به این موضوع گفت : درخصوص اسب های ترکمن اقدامات جدی صورت گرفته است اما برروی اسب های با نژاد کاسپین در ایران کارهای موثری انجام نشده که انتظار می رود این نوع از اسب به دنیا شناسانده شود.

در ادامه رئیس فدراسیون سوارکاری کشور به درآمد بالای حاصل از پرورش اسب کاسپین اشاره و خاطر نشان کرد : اگر کشاورزان در روستاهای شمال کشور به پرورش اسب روی آورند در زندگی آنان تحولی صورت خواهد گرفت.
مسعود خلیلی همچنین به برگزاری مجمع عمومی انجمن جهانی اسب کاسپین در گیلان اشاره کرد و گفت : فدراسیون سوارکاری چهارمین همایش بین‌المللی و پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین به دنیا  را در سرزمین اجدادی آن گیلان برگزار می نماید.
وی افزود : اسب کاسپین، ورزش‌های سوارکاری -اسب کاسپین، اقتصاد و بازار جهانی- اسب کاسپین، ژنتیک و تکامل از محورهای اصلی این مراسم است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.