×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فرهاد دلق پوش در بازدید از شرکت ریسندگی خاور عنوان کرد:  در شرایط جنگ اقتصادی، فعالیت هر واحد صنعتی تیری در چشم دشمن است

 

فرهاد دلق پوش در حاشیه بازدید از واحد صنعتی ریسندگی خاور مطرح کرد: پتانسیل هیچ جایی در کشور به اندازه استان‌های ساحلی به ویژه گیلان و مازندران مهیای ایجاد فعالیت صنایع نساجی نیست.

به گزارش گیلان پیام،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه رطوبت خدادادی در گیلان باعث خوش ریسی می شود و کار ریسندگی را تسهیل می‌کند، افزود: اهلیت و تخصص سرمایه گذاران در بخش صنعت تحلیل و بررسی شود تا در هنگام خصوصی سازی بخش صنعت دچار آسیب نشود و اصلاً در احیاء و حفظ ظرفیت‌های اقتصادی کشور با احدی تعارف نمی‌کنیم وبویژه صنعت نساجی و ریسندگی برای رونق اقتصاد و افزایش اشتغال یک فرصت و امکان ملی است که در گیلان واقع شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی فعالیت هر واحد صنعتی تیری در چشم دشمن است، تصریح کرد: اگر یک واحد صنعتی راکد شود جفا به کل کشور است و به ویژه صنعت نساجی یک زنجیره است و هر کدام از این حلقه ها باید در جای خود حفظ شود تا بتواند وظیفه در اشتغال و اقتصاد به نحو مطلوب ایفا نماید.

دکتر دلق پوش سرمایه‌گذاری در تولید را فرای درآمدزایی دانست و گفت: تلاش و سرمایه‌گذاری در حوزه تولید به مردم جامعه حیات و زندگی می بخشد و اثرات آن همانند حوزه‌های دیگر کوتاه‌مدت نخواهد بود و با ارزش افزوده ایجاد شده در آن، سود حاصله تداوم و استمرار خواهد داشت.

وی برای اعطای تسهیلات نوسازی و بازسازی از صنایع نساجی قول مساعد داد و گفت: برای ایجاد مجدد تاسیسات و ابنیه کارخانجات در زمان کنونی صدها برابر باید هزینه شود ولی با نوسازی و بهسازی به روز رسانی ماشین آلات می توانیم زمینه فعالیت آن را با ارزش افزوده مضاعف فراهم نماییم.

این مسئول با بیان اینکه در دهه ۸۰ با توجه به ورود بی رویه پوشاک از چین، ضربه مهلکی به صنعت نساجی وارد شد مطرح کرد: با عنایت به فضای کنونی و موقعیت ایجاد شده با توجه به عدم ورود کالای قاچاق ، فرصت ارزشمندی است که این وضعیت پویا تر از گذشته به فعالیت ادامه دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از فعالسازی انجمن تخصصی صنعت نساجی و پوشاک در استان سخن گفت و ادامه داد: با تشکیل انجمن می توانید بسیاری از مسائل خود را به صورت جمعی با در نظر گرفتن منافع این صنعت دنبال نمایید و سیاست گذاری برای کسب بازارهای هدف از تولید تا فروش با رویکرد حمایتی به صورت جدی پیگیری گردد.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در بخش دیگر از سخنان خود پیرامون وضعیت شرکت پوشش گفت: چنانچه مشکلات و گره حقوقی شرکت پوشش برطرف گردد مابقی امور آن نیز قابل رفع و رجوع و پیگیری می باشد.

وی همچنین جهت تسریع در حل و فصل مسائل حقوقی و قضایی بخش تولید و صنعت عنوان کرد: پیشنهاد تشکیل شعبه قضایی ویژه صنعت در استان داده شده است تا ضمن رویکرد تخصصی و دیدگاه حمایتی، پرونده های مرتبط به تولید و صنعت بدون فوت وقت رسیدگی شود.

در ادامه این بازدید حمزه علی حاجی پاشا مدیرعامل شرکت ریسندگی خاور اعلام کرد: اکنون این شرکت با ظرفیت ۱۹۰۰ تن در سال در حال فعالیت است و هدفگذاری شده این ظرفیت به دو هزار و ۳۰۰ تن در سال جدید برسد.

مدیرعامل شرکت ریسندگی خاور، تعداد شاغلین در کارخانه در حال حاضر ۲۲۵ نفر برشمرد و اظهار داشت: عمده‌ترین مشکل این واحد بزرگ ریسندگی مصرف بالای انرژی ماشین آلات به علت بروز نبودن ماشین‌آلات است ولی در صورت بازسازی و نوسازی ظرفیت اشتغال این شرکت تا ۵۰۰ نفر قابل افزایش است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.