×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تشکیل کارگروه ICT در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

در راستای توسعه فناوری های پیشرفته پزشکی، کارگروه ICT با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل شد.

به گزارش گیلان پیام، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اولین جلسه کارگروهICT  ( فناوری اطلاعات و ارتباطات) حوزه سلامت در گیلان با اشاره به این مطلب که از سال ۹۵ برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای ده سال آینده طراحی شد، گفت: خرسندیم از این که امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای اهداف راهبردی توزیع شده، حرکت می کند. امیدواریم ادامه راه را، پرتوان تر طی نماییم.

وی ادامه داد: برای انجام کارهای علمی هر چقدر پیش رویم، نه تنها این مسیر قابل توقف نیست، بلکه آن موانعی که سد راه هستند برای رسیدن به هدف بیشتر می شوند. دکتر یوسف زاده چابک زبان مشترک را، اولین اقدام برای رسیدن به هدف و خواسته ها عنوان کرد و افزود: وقتی جمعی برای رسیدن به هدفی تشکیل کارگروه می دهد، قطعا” به تنهایی نمی تواند به آن هدفی که در پی آن است، برسد و بی شک برای رسیدن به هدف باید چشم اندازی را طراحی کرد.

رییس دانشگاه با اشاره به نقشه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، چشم انداز ده سال آینده دانشگاه را ” پیشرو در بین دانشگاه های نسل سوم” عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان زمانی این طراحی را انجام داد که رتبه فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بین دانشگاه های کشور رتبه ۶۴ بود و آخرین رتبه را داشت.

وی ایجاد مجتمع فناوری های پیشرفته پزشکی و راه اندازی سه مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در طی ماه های اخیر در دانشکده های داروسازی، پیراپزشکی لنگرود و دانشکده بهداشت از جمله اقدامات دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر  دارای ۴۵ شرکت دانش بنیان و هسته فناور است.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک ضمن تشریح طرح جلگه سپیدرود به عنوان جلگه علم و فناوری در حوزه سلامت ، تصریح کرد: این طرح براساس چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مسوولان پیشنهاد شد. اولین قدم، با حضور پروفسور مجید سمیعی در مهر ماه سال ۹۶ در خصوص حلقه پیوندی بین حوزه سلامت و حوزه فناوری برداشته شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان حوزه سلامت را، حوزه بسیار وسیعی عنوان کرد و گفت: این حوزه بالاترین تکنولوژی از جمله IT را به خود اختصاص داده است که سطح وسیعی برای ارایه خدمات به مردم را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که اخیرا” دهمین پیوند کبد با موفقیت در استان گیلان به انجام رسیده است، افزود: این مهم نشان دهنده ظرفیت دانشگاه در حوزه بالینی است. در حال حاضر یکی از رسالت های مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گسترش دانش پیوندی است. وی ادامه داد : ثروت اصلی کشور ما در ذهن جوانان ما است. در حال حاضر، کشور ۱۰ میلیون دانش آموخته و ۵ میلیون دانشجوی در حال تحصیل دارد. این دانشجویان و این حجم بالای افراد تحصیل کرده جامعه، می تواند آینده کشور را بسازد و ضامن سرافرازی کشور در عرصه های علمی باشد.

دکتر یوسف زاده چابک با اشاره به چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، یادآور شد: باید روند حرکت اقتصاد در دنیا را ببینیم . باید رقابت را به عرصه های علمی بین المللی برسانیم. وی پروژه فرایند خرید متمرکز دارو تجهیزات را در طی سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک تجربه خوب عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی قطعا” می توان موفق عمل کرد و به هدف رسید.

رییس دانشگاه عدم حضور مدیر ارشد، اجرایی نشدن و گسترش نیافتن برنامه راهبردی را دو آفت مهم برنامه راهبردی عنوان کرد و گفت: لازم است در طراحی برنامه راهبردی ابتدا از این آفت ها جلوگیری شود و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمادگی خود را در خصوص تدوین برنامه راهبردی کارگروه ICT علام می کند.

وی در پایان برای رسیدن به هدف برگزاری جلسات، تعیین چشم انداز، شناسایی نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت ها ، داشتن برنامه و استفاده از تجارب افراد با تجربه را برای بحث تجاری سازی لازم دانست./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.