×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:  اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی جزو برنامه های بنیاد می باشد

عبدالله پاکاری در هشتمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان،با اشاره به اهمیت پیشگیری در مقوله آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: امروز مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد جزو اولیت های کشور است.

به گزارش گیلان پیام، وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مواد مخدر را یکی از مصادیق جنگ نرم و مبارزه با آن را جهاد مقدس می دانند، تصریح کرد:مسئولیت اعضا و دستگاه های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مسئولیت سنگینی دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان کاهش سن اعتیاد و تسری آن در میان بانوان را نگران کننده دانست و گفت:دشمن جوانان را هدف آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر قرار داده،زیرا جوانان در شرایط سنی خاصی قرار دارند و آسیب پذیرتر هستند.

این مقام مسئول بیکاری و تنگناهای معیشتی را از جمله عوامل گرایش افراد به آسیب های اجتماعی دانست و یادآور شد:امروزه برخی در فضاهای مختلف به دنبال کمرنگ کردن ارزش های دینی هستند و لذا باید اقدامات فرهنگی و پیشگیری ما قوی تر و فراگیرتر باشد و از مدارس شروع کنیم.

وی معرفی الگوهای نجات یافته از دام اعتیاد را یکی از راهکارهای عبرت آموز دانست و خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و این جامعه هدف نیز متاثر از تغییر و تحولات جامعه است،لذا پیشگیری و درمان در حوزه مواد مخدر جزو برنامه های ماست. در حوزه آموزش و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره ای نیز مدنظر قرار دارد.

محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه، با اشاره به  تشکیل کمیته های شهرستانی فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان، عنوان کرد:اعتیاد یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که متاسفانه جوانان را درگیر کرده و پدیده ای نوین محسوب می شود.

وی بیکاری، مهاجرت، فقر و… را از جمله عوامل بسترساز اعتیاد دانست و گفت:با توجه به هجمه دشمن جوانان و نوجوانان از این آسیب مصون نیستند لذا باید بر برنامه های اجتماع محور تاکید کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم می توانند اولویت آسیب های اجتماعی را تشخیص دهند، تصریح کرد:باید سمن ها را شریک تصمیم گیری و تصمیم سازی بدانیم؛ نه فقط اجرایی لذا حضور سمن ها در این کمیته ضرورت دارد.

پارسی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی در گیلان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،یادآور شد:باید در برنامه ریزی ها گروه های سنی را مد نظر قرار دهیم.در واقع ادراک کودکان و نوجوانان نسبت به زندگی باید مثبت شود و حس شادکامی و پیشرفت داشته باشند تا استحکام روان شناختی پیدا کنند، اما گروه های سنی بالاتر به مهارت های زندگی نیاز دارند.

مدیرکل بهزیستی گیلان از تدوین نقشه راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در گیلان در سال ۹۴ خبر داد و اضافه کرد:اگر مباحث دینی و ارزشی کمرنگ شود زمینه برای ایجاد آسیب فراهم خواهد شد و دشمن از این نقطه ضعف استفاده می کند لذا پرداختن به برنامه های فرهنگی علاوه بر رشد و تعالی جامعه می تواند نقش اثرگذاری در پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد داشته باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.