×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان:  تاکید بر آموزش و آگاهی بخشی در حوزه پدافند غیرعامل به اقشار مختلف جامعه

 

استاندار گیلان با اشاره به نقش و تاثیر پدافند غیرعامل در امنیت افزایی اجتماعی خاطرنشان کرد: آموزش و آگاهی بخشی در بخش پدافند غیرعامل نقش حفاظتی  در جامعه دارد.

به گزارش گیلان پیام، استاندار گیلان در این جلسه با تاکید بر اهمیت موضوع پدافند غیر عامل به اجرای ۱۵۰۰ برنامه پدافند غیر عامل در این زمینه اشاره کرد و گفت: مصون سازی و کاهش آسیب پذیری زیر ساخت های اصلی کشور در راستای افزایش امنیت و حفاظت از مردم در برابر انواع تهدیدات از مهمترین رویکردهای پدافند غیر عامل به شمار می‌رود.

مصطفی سالاری با اشاره به شناسایی انواع تهدیدات در حوزه های زیستی، سایبری و فرهنگی و پایش و تشخیص آنها قبل از وقوع بیان کرد: با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت مبنی بر تقویت برنامه ها و سیاست ها و اهداف پدافند غیر عامل، این مهم از وظایف همه‌ مدیران و دستگاه های اجرایی استان بوده و رویکرد اصلی در این زمینه باید عمومی کردن فرهنگ پدافند غیر عامل باشد.

استاندار گیلان با اشاره به تهدیدات طبیعی استان به ویژه آتش سوزی جنگل ها در فصل تابستان اظهار کرد: به دلیل اهمیت موضوع حفاظت از جنگل های گیلان باید تجهیزات اطفاء برای صیانت از این میراث طبیعی ارتقاء یابد.

استاندار با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیر عامل در استان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بند (ز) تبصره ۱۲ آیین احکام اجرایی مربوط به مصون سازی دستگاه های اجرایی در حال پیگیری است، همچنین مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در خصوص مصون سازی ساختمان ها در خصوص پدافند غیرعامل در استان گیلان اعمال می شود.

سالاری تاکید بر تجهیز آزمایشگاه های زیستی بیان داشت: تجهیز آزمایشگاه های زیستی نیز باید در استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به برنامه ریزی های پیش رو تصریح کرد: پیش بینی برنامه های فصلی برای پدافند غیر عامل و توجه ویژه به بخش های کشاورزی، صنعت و محیط زیست از موارد مهم در زمینه پدافند غیر عامل به شمار می رود.

نماینده عالی دولت درگیلان افزود: پدافند غیرعامل نقش به سزایی در توسعه کشور دارد و به این منظور تدوین طرح جامع آن در استان گیلان از دیگر موارد ضروری است.

سالاری با اشاره به نقش و تاثیر پدافند غیرعامل در امنیت افزایی اجتماعی خاطرنشان کرد: آموزش و آگاهی بخشی در بخش پدافند غیرعامل نقش حفاظتی در جامعه دارد.

شایان ذکر است؛ در این جلسه فرمانداران و روسای کارگروه های شورای پدافند غیرعامل استان گیلان گزارشات خود را مبنی بر عملکرد حوزه کاری مربوطه پدافند غیرعامل و همچنین برنامه های در حال اجرای هفته پدافند غیرعامل بیان کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.